Friday, May 4, 2012

Söndagspromenad



Tack så mycket alla för all uppmuntran och pepp från gårdagens inlägg. Det kommer självklart att ordna upp sig på något sätt. Det kanske blir bökigt och inte optimalt men det kommer att gå att fixa till. Här kommer lite bilder från söndagen. Jag och C åkte in till city och gick en promenad längst med kajen på Strandvägen. Strålande vacker vårdag, det är då Stockholm visar upp sitt allra vackraste jag. Emelie som åker från stadsgårdskajen förbi Grönalund för att sedan fortsätta hela vägen till Hammarbysjöstad. Detta är vår båt som vi kan ta in till city om vi vill.

 Blå blå vindar och vatten.


 Ett piratskepp längst med kajen med äkta priratflagga.



 Sol är vi alla svältfödda på här på dessa nordliga breddgrader. När solen lyser vill man bara vara ute och suga åt sig allt ljus man kan få. Vi gick ner på bryggan här och satte oss längst ut på kanten och njöt av utsikten och solen.

 Stockholm, stockholm. Älskar att det finns så mycket vatten. Vackert med alla skärgårdsbåtarna.




Denna uteservering precis vid Djurgårdsbron är alltid knökfull med folk när det är vackert och soligt. De har inga problem att få gäster men är å andra sidan väldigt väderberoende.


Redan Friday, yay! Känns underbart. Kyliga vindar har blåst in här under slutet på veckan och åter igen krävs det vantar eller handskar då man cyklar.


Helgens planer: Softa lite, hoppas på sol, njuta av lite gott från grillen, gå på en hel drös med söndagsvisningar, och däremellan hitta på annat roligt och mysigt.

10 comments:

Miss Marie said...

Fredag igen, yes! Hoppas ni får en härlig helg o att ni hittar en fin lägenhet!

Annika said...

OCH där har jag hängt mkt de senaste somrarna, vid Djurgårdsbron med ett glas vin och gott sällskap. JAG kan ju SEEE hur packat det är!!
WOW!!
Men du, vilka BIIIIIIIDER!!!
Helt underbara, så blåa, så levande och lovande...
Älskar dem!!
Vilket LJUS!!
ÖNSKAR er ALL lycka på söndag!! Precis ALL!!!
Stora kramar!!

Saltistjejen said...

Underbara vackra Stockholm!!! Så blått och så ja FINT! jag äslkar staden och tycker den är en av de vackraste. Säkert med en gnutta subjektivitet och nostalgi också men den ÄR verkligen vacker såhär års! :-)
Hoppas såååå att ni hittar ngt snart!!!!!
Håller alla tummarna för både jobbsökandet och bostadssökandet.
KRAM!!!

Liz said...

SA fina bilder. Alskar och saknar ju kusten och vattnet och dessa bilder ar sa harliga, man kanner och smakar nastan saltstanket...

Tankte pa en sak nar jag sag alla sitta ute pa bryggan att jag har nog blivit lite osvensk...i Sverige satter man sig mot basta vagg, brygga, ute var som helst och vander ansiktet mot solen. Spelar inte nagon roll om det sitter helt frammande manniskor brevid. Jag tror inte att jag skulle ha gatt ut och satt mig dar pa bryggan, kanns som om jag hellre hade sokt en plats pa sidan dar det inte var sa mycket folk. Kom jag tillbaka till Sverige skulle det kanske kannas annorlunda, det ar ju trevligt och mysigt, men har i USA "gor man" ju sallan sa. Kanske mer i staderna dock, da manga ju bor i hus har och lagenheter inte alls ar lika vanligt/utspritt i mindre stader och har man hus har man tradgard och lapar sin sol dar. Nagot jag reflekterade over.

Daremot sitter jag garna lange och fikar/dricker kaffe pa en uteservering och njuter av varmen, tittar pa folk och umgas! Ahh saknar nu alla uterestauranger och pubar i Vastervik dar jag ar uppfodd dar man var ett stenkast fran piren och nastan fick mota bort fiskmasarna nar man at..suck!

Skont att man far njuta av lite vatten/bat/skargard/kust bilder av en sa duktig fotograf!! :D

Kram, trevlig helg och Lycka till!!

Helena said...

Stockholm är allt bra fint. Jättefina bilder! Och jag hoppas att det löser sig med bostadssituationen, jag tänker på dig! Kram!

Anne said...

Underbara bilder, jag blir helt pirrig och varm inombords. Älskar bilden (igen) på de sol lapande människorna, tycker som sagts tidigare att det är så gulligt svenskt och härligt att se alla soltörstande själar.
Visst tar du mer eller mindre alla bilder du lägger upp på bloggen med nya panasonican? Fantastiska bilder, den kameran är ju helt grym. Trevlig helg! Jag är jättenyfiken höra mer om er söndag och efter alla visningar, så skriv mer om det senare....
KRAM

Charlie sa ... said...

Jag har tittat om och om igen på dina bilder!!

Stockholm, vår, nästan försommarkänsla...sitta ute, Djurgården. Love it!

Det här kommer fixa sig Desirèe! Du och C, det blir en bra lösning. Varmt lycka till på söndag!!

Kramar och ha en skön lördag!

Katarina said...

Vilken fin försommar känsla du bjuder på från Sverige.. Men just idag tror jag det snöar på många håll..?

Det ser faktiskt lite roligt ut när alla människor ligger där tätt tätt på en och samma brygga.. vilket jag själv inte skulle göra,, hmm..

Oj, vad jag blir sugen på att komma hem nu..

Kram

Anne-Marie said...

Bra att få litet "ögonblicksbilder" från Stockholm - så jag vet litet hur det ser ut när jag kommer nästa vecka. Ja, Stockholm måste vara en av världens vackraste städer. Och det är mycket möjligt att jag hör av mig - beror helt på hur allting avlöper med saker och ting. Kramar!

Desiree said...

Marie, tack :-)
Kram!

Liz, hi hi. Du hade inte hittat en plats i solen här där det inte är mycket folk. Finns det sol så finns det folk där. Efter dessa långa mörka vintrar som man har här så vill man inget annat än att lapa sol om den visar sig. Men i södern i Alabama var det helt annorlunda. Man lapade aldrig sol överhuvudtaget för där hade man sol så att det räckte och blev över. Det var oftast bara vi som satt på vårat deck utomhus och åt frukost eller midddag. Folk hängde inte utomhus så mycket om man inte höll på med något i trädgården. Men om du hade upplevt en vinter här hade du garanterat gått och satt dig där på bryggan bland folk utan att tänka på det :-)
Älskar som sagt att det finns så mycket vatten i Stockholm. Det kunde vi sakna enormt i Birmingham, AL eftersom det var långt till kusten och det inte ens fanns en större flod i stan, inga naturliga vattenhål.
Kram och ha en skön helg.

Helena, tack så mycket :-)
Kram!

Lotta, det är otroligt härligt och vackert just nu. Tänker på att du skulle älska detta just nu. Tack även för din omtanke, det värmer.
Kram!

Katarina, hi hi ja det kan ju faktiskt liknas lite vid sälar eller sjölejon så som vi såg dem ligga sida vid sida på stränderna i CA. :-)
Kram!

Anne-Marie, även om det inte är under några muntra omständigheter du kommer till Stockholm så hoppas jag att du får njuta lite av Stockholm och av våren här.Nu är det så vackert på alla sätt.
En stor kram