Friday, May 11, 2012

Mingel och Rosé

 Igår var vi inbjuda till något riktigt trevligt. En mingelkväll på Dramaten med snittar och rosévin. Det blev en väldigt lycklig kväll som vi kan tacka C´s kusin för då det var han som bjöd in oss hit. Han jobbar på ett stort vinhus och det var lite promotionkväll med deras nya rosévin från Chateau Minuty. 


Rosévin känns väldigt somrigt och detta var gott och hade en frisk och fin smak. Ett perfekt sommarvin att avnjuta under en ljummen vår eller sommarkväll. Det var dessutom coolt att få mingla här i dessa vackra lokaler som Dramaten har. Vi hade fått bjuda med ytterligare vänner och var här med M som tidigare var kollega med C men som nu nyligen har bytt jobb och hennes J.
 Till rosévinet serverades lite rökt lax, lite snittar med räkor och sedan små mini västerbottenspajer. Riktigt goda små tilltugg. Vi fick en supertrevlig kväll. Det blev en riktig helkväll av det också då minglet först höll på mellan 17 och 19 och sedan efter det så bestämde vi oss för att gå och äta middag. När vi kom ut regnade det så vi bestämde oss för att gå på Dramatens Backficka och äta middag där. Vi fick en väldigt god middag där och slapp gå mer än kort bit i regnet. Kvällen blev ett perfekt avslut på en dag som definitivt var värd att fira lite extra.

 Jag känner mig fortfarande alldeles lycklig och salig över att det ordnade sig igår med banken och lån. Idag har vi faktiskt bokat återvisning på en lägenhet som vi tittade på under helgen och gillade. Denna ligger i Frösunda i Solna. Det ska bli kul att kika på den igen och se om vi känner lika mycket för den nu som då vi såg den förra veckan.

Önskar er alla en riktigt trevlig fredag. 

13 comments:

eastcoastmom said...

Yes! Ni har ju att fira. Hoppas ni hittar lägenheten som känns rätt för er.

Desiree said...

Eastcoastmom, tack så mycket.
Trevlig helg.

Miss Marie said...

Vilken härlig kväll! Sånt behöver man ibland, särskilt efter den veckan ni haft! Hoppas allt ordnar sig nu så ni hittar nånstans fint att bo! :)

Taina said...

Klart det ska firas! Rosé ÄR gott. Men här dricks det inte så ofta. Vet inte varför. Kanske för utbudet inte är så stort. När jag köpt hem så går det inte åt bland våra vänner. Men jag kan ju alltid dricka upp det. Hahahaha!

Hoppas det klickar mellan er och lägenheten eller att ni hittar något ni gillar innan den 31 juli.

Kram

Desiree said...

Marie, ja det var inte dumt alls. Helt underbart när en sådan här spontangrej blir till en helkväll. Även om jag är lite småseg idag var det värt det helt klart :-)
Kram och grattis på födelsedagen!

Taina, ja du har rätt i att det inte dricks så värst mycket rosé i USA. Rosé är ju en sådan stark sommarklassiker här i Sverige. Tycker man får sommarkänslor på en gång då man smuttar på rosé. Det var gott detta vinet så det kommer jag nog att köpa fler gånger. Tack. Jag hoppas också att det klickar och att de vill sälja till oss.
Kram!

Annika said...

OOO vad mysigt!
Vet du, jag känner din glädje genom hela bloggen NU!!
OCH jag är så himla glad och lycklg för er SKULL!!!
NU hittar ni snart lgh också!!
Yippey!!

Förresten, på tal om rose tror jag det kommer mer och mer här. I onsdags hade Washington Post en helt artikel om rosevin i sin matdel. Men det kommer aldrig att få lika stor genomslagskraft som hemma. NO way!
Det funkar inte så här, som du vet...


JAG är så HIIIMLA GLAAAAAAAAAD för er skull.

TACK för den jättegulliga kommentaren på min blogg idag. Blev ju närapå rörd!!!

KRAMAR!!!

Desiree said...

Tack så mycket Annika. Att det ordnat sig med banklånet känns helt fantastiskt underbart. Det är en sådan lättnad. Det känns otroligt bra att kunna gå vidare och nu koncentrera oss på att hitta något vi gillar och vi har nu chans att hinna med att hitta något som vi kan flytta in i under augusti så att vi slipper flytta på alla grejerna mer än en gång. Skulle vi sticka utomlands så hyr vi nog ut i andra hand själva och har på så sätt både ett ställe att komma tillbaka till samt ett eget förråd där vi kan förvara den del av våra grejer. Ja jag känner mig helt saligt lycklig. Det var en sådan nattsvart måndag som nu slutat på ett riktigt bra sätt.
Trevlig helg.
Kramar!

Saltistjejen said...

HÄRLIGT!!!
och vilken timing att detta kom just igår då ni hade er riktigt lyckliga dag!!! :-) Så underbart att det inte var dagen före för då kanske ni inte kunnat njuta lika mycket på grund av oro.
Kul att ni hittat en lgh som ni är såpass intresserade av att ni vill se den igen! Hoppas SÅ att i snart ska ha hittat och köpt/skrivit kontrakt på ett nytt hem.
KRAM och ha en fin helg nu!!

Anne said...

Bästa du, jag är så glad å era vägnar! Det känns skönt att höra att det löste sig så snabbt, jag förstår du svävar som på moln. Jag misstänkte det kunde vara nåt sånt strul (av egen erfarenhet...) och hade lite på känn. Som sagt, vilken lättnad att ha fått det här godkänt och kunna gå vidare igen. Några veckor med mycket berg-och dalbana för er, först beskedet att ni måste flytta och sen det här med banken. Ja, mycket på gång just nu. Men nu kan ni slappna av och bara koncentrera er på att hitta nåt ni tycker om och som passar er budget. Förresten, du skrev tidigare i en kommentar tror jag att det var att det inte är samma budgivningshets som för några år sen. Det låter bra, sunt faktiskt för det har ju varit galna tider i Stockholm.

Som du vet bodde vi i Frösunda så kul ni ska på en visning igen där av nåt ni såg tidigare. Vi bodde på Anders Lundströms gata. Hihi, vore lite kul om det är just den gatan ni ska kolla på nåt igen.

Förresten, rätt tillfälle med äta uta middag och lite lyxigt mingel, det passade perfekt för er igår.

Apropå rosé så håller jag med Annika, det känns som det kommer mer och mer rosé hit västerut också. För första gången i år så ser jag mycket rosé i affärerna nu och det skrivs en del om det i tidnignarna (som jag såg Annika också nämnde), Har sett att rosévinerna fått bra plats i affärerna, synligt och lockande placerats ut och marknadsförs mycket som skön, sval sommardricka. Så det verkar komma mer! Kul!

KRAMAR och njut av helgen!

Desiree said...

Saltis,ja det kändes jättekul att verkligen kunna njuta av kvällen och kunna pusta ut. Det hela var väldigt trevligt och kul. Skönt när tajmingen stämmer och är på ens sida vilket inte alls kändes som fallet var i början på veckan.
Kram och trevlig helg.

Anne, tack så mycket. Det känns så himla skönt att det gick att ordna med lånet. Ett ton lättade från våra axlar denna dagen då vi fick detta glädjebesked. Den vi kollat på ligger inte på Anders Lundströmsgata men du vet säkert vart i Frösunda ändå. Denna vi kollat på ligger på Signe Tillischgatan. Kändes underbart att både kunna njuta och fira kvällen på det här sättet med goda vänner och lite rosé. Jag tror rosé skulle kunna bli en stor hit i USA också. Det är som sagt gott en varm sommarkväll. Minst lika gott som ett glas svalt vitt vin. Gillade denna då den inte var sötsliskig utan lagom på alla sätt.
Ha en skön helg vännen.
Kram!

Anne said...

Definitivt, vet var Signe T gatan ligger. Aboslut. Det är väl en del av de mer nyare delarna av Frösunda. Frösunda är inte dumt, nära KI, nära Hagaparken, nära innerstan, nära Arlanda etc. Nackdelen är väl då avsaknaden av vatten som ni tyckt om i Sjöstan men såväl Frösunda som Solna är riktigt trevligt tycker jag. ICA Maxi ligger ju rätt nära också, älskade just den Maxin i Solna, veckohandlade alltid där.

Charlie sa ... said...

Vilken läcker kväll! Dramaten är så fint. Perfekt att få gå nu när ni har fått grönt ljus med banklån.

Å, vad spännande. Hoppas ni tycker lika mycket om lägenheten nästa gång ni åker!

Tack för dina rara ord! Det betyder jättemycket.

Stor kram!

Desiree said...

Anne, jag tänkte nog att du skulle känna till vart denna gata ligger. Jag gillar att det finns så mycket grönområden kring Frösunda med närheten till både Hagaparken och till Ulriksdal. För oss blir det perfekt att kunna fortsätta cykla till jobbet. Tar inte mer än en kvart så vi tjänar tid.Vad bra med Ican. Jag har ju kännt lite att åh vad synd att vi måste överge våran stora fina toppen Ica i Sickla men det låter ju toppen att den i Solna C är riktigt bra. Det blir nog väldigt bra allt detta känner jag på mig så det känns underbart.
Kram!

Lotta, det blev en superhärlig kväll på Dramaten. Som sagt läckra lokaler att bli inbjuden till. Ännu en stor tröst kram till dig. Att förlora sin fyrfota bästa vän är inte lätt. Det innebär ju både stor sorg och saknad men Scooby är säkert lycklig i hundhimmelen nu och har det väldigt bra där.
En varm kram till dig.