Monday, April 11, 2011

Hejdå San Antonio

Nu lämnar vi San Antonio och drar vidare mot Austin. Austin är som sagt min födelsestad där mitt liv och story började en gång i tiden. Mina föräldrar träffades då de pluggade på Univerisity of Texas och jag fick bli den första amerikanen i familjen.

Igår åt vi middag på en fin resturang längst med The River Walk. Det finns gott om Mexikanska influenser här i södra Texas.

Mexikansk konst, olika föremål och gott om TexMex mat.

Fiesta stämning både på marknaden jag var på igår som också råkar vara den absolut största Mexikanska marknaden i hela USA läste jag i min guidbok igår.

Längst med the river walk såg vi både Mariachis som spelade och folk som hade beställt in gigantiska Margaritas. Även om man delar på en sådan här Margarita så ser det ändå ut som en halv hink.

Men nu hämtar vi ut hyrbilen och är on the road!

6 comments:

Skruttplutt said...

Oh, du måste ju beställa en sådan! Vilken storlek!
Tack för kommentaren på min blogg. du ruskade som liv i mig igen, brrr

Anne said...

Vilka massa härliga reseinlägg som popplat in hos dig. Mmmmm, ser så läckert ut. Texas, det du visat hittills och som ni sett, ser annorlunda ut än jag tänkt mig. På ett positivt sätt. Alamo såg väldigt idylliskt ut, du nämnde det var promenadvänligt osv. Hehe, allt ska ju vara större i Texas så klart Margaritadrinken var XXXXL :)
Vad härligt ni verkar ha det, vad bra du kan rapportera så här regelbundet och "live". KRAMAR

Marianne said...

Ja det ser VERKLIGEN helt annorlunda än jag trodde! Jag trodde att det såg ut som i Dallas, alltså såpaserien : D

Vad spännande att du ska besöka din födelsestad! Har du varit där sedan du föddes? Minns inte att du har skrivit om Austin när ni bodde i Bama?

Ha det jättebra!
KRAM!

Desiree said...

Linnea, du jag har aldrig sett en sådan gigantisk margarita innan. Rena rama baljan. Ja sköt om dig. Kolla upp olika möjligheter. Tycker du fick bra tips från flera. Jätteviktigt!
Kram!

Anne, Alamo trodde jag skulle vara mycket större än vad det var. Texas är coolt. Jag gillar det verkligen av det jag har sett hittills. Jag hoppas att jag kan fortsätta köra inlägg allt eftersom vi kommer till nya platser.
Kraaam!

Marianne, ha ha jag har ännu inte sett Sue Ellen eller JR look a like på gatorna. Jag har varit i Austin en gång sedan jag föddes , 1990 var jag här med min familj och hälsade på en gammal kursare till pappa.
Kram!

Charlie sa ... said...

Smarrigt, en sån margarita skullle jag behöva nu. Jättekul att följa med på er road trip ;)

Kramar!

Anne-Marie said...

Jag fick en kommentar på min blogg från "carl bruder's personalia" och fattade inte att den var från dig. Lustigt. Jag skrev "välkommen hit" osv - du får ursäkta att jag var så trög. Vad fint ni verkar ha det. San Antonio verkar ju vara en riktig pärla med mycket mexikanskt inflytande. Jätteroligt att du bloggar så flitigt. :) Kramar!