Saturday, May 26, 2012

Sommarkväll och Award

 Igår kväll vara bara en sådan där helt perfekt sommarkväll med sol och 25 grader. Så här tillbringade jag min avslutning på arbetsveckan. Inte fel alls. Vi åkte hem till svägerskan i Tullinge och hade grillkväll. C´s föräldrar hade också kommit upp till Stockholm och var där. Vi fick en underbar kväll. Vi konstaterade just att förmodligen så grillades det i vart och vartannat hem denna sommarkväll.



När det inte softades så var det aktiv lek som gällde med både två och fyrbenta som ni ser. Ny hoppmatta hade småtjejerna fått av sin morfar så det blev en hel del hoppande där. Både kul och svettigt. Den där hoppmattan ger mer träning än vad man kan tro.


Sedan kom även ett fint Award till mig hela vägen från Malaysia.



Vill tacka Katarina i Malaysia så mycket för den fina Award hon skickat mig. Bättre marknadsförare för Stockholm finns nog inte skrev har hon utnämt mig och bloggen till. Sträcker stolt på mig och känner att jag kanske är lite som en Stockholmsambassadör i blogvärlden. 


Håller med Katarina till fullo i att det alltid är både roligt och trevligt att få lite extra uppmärksamhet för sin blog. Att ha en bra dialog med sina läsare via kommentarerna tycker jag är jätteviktigt. Det är ju då man får som mest utbyte av blogvärlden. Bloggar där man aldrig får svar blir som en tom monolog efter ett tag. Tack Katarina.


Liebster Blog Award är skapad för att lyfta fram bloggar med 200st prenumeranter eller färre 
In order to accept the award, the recipient will:
1. Thank the person who gave you the award.
2. Link back to that person’s blog.
3. Copy and paste the award to your blog.
4. Present the award to 3-5 blogs of 200 followers or less that you feel deserve this recognition.
5. Let those blogs know by leaving them a comment.

Följande bloggar vill jag uppmärksamma lite extra denna gång och skickar dessa bloggare nedan en Liebster Blog Award. Det finns många underbara bloggar som jag gillar att läsa och följa men jag får försöka välja ut några stycken och skicka vidare denna award till.

Taina i Conneticut - för sin sköna humor och sin ärlighet av allt möjligt. Man blir på gott humör av att läsa hennes blog.

Lotta som har bloggen-Charmigt sa Charlie. Hon kan konsten att livsnjuta och förmedla feel good känsla med sina texter och sina bilder. Hon är en person som ständigt inspirerar mig att ta för mig av livet och njuta av både stora som små glädjeämnen.

Linnea i Colorado som jag lärde känna för att hon först flyttade till Alabama och nu har lämnat södern för de mäktiga bergen i Colorado. En toppentjej med en härlig blogg som gillar att träna och leva ett aktivt livt.





8 comments:

Taina said...

DESIREE!!! Här sitter jag i lugnan ro och dricker mitt morgonkaffe och läser bloggar och vad får jag se??? En AWARD till MOI!! Det svider till i ögat ska du veta och jag säger ett STORT TACK för den. Ojoj, nu blev jag ju alldeles till mig i trasorna. Ska dricka ur kaffet, dra ut på en joggingtur med en kompis (10 km) och sedan slå på datorn igen och bara njuta av utmärkelsen innan jag skriver något nytt inlägg...

Härlig fredag du hade då! Kan tänka mig att grillsäsongen nu kommit igång på allvar nu när vädret slagit till där.

Kramar!!!

Saltistjejen said...

Å så underbart!!!
Här har fukten och värmen kommit nu. Hand i hand. Vi kör ACn lite till o från. Haha! Ska väl ut till Parken eller så idag tror jag. Det blir nog fint fast det egentligen är lite för fuktigt för min smak.
KRAM!!

Desiree said...

Taina, yes det är du så värd. Låter som en supernice lördag med en joggintur tillsammans med en kompis. Ha en finfin lördag :-)
Kramar!

Saltis, usch fukt och värmen från södern saknar jag inte. Men som sagt underbart är kort här så det gäller att passa på att njuta så länge det varar. Tacka gudarna för att det finns AC när fukten och hettan slår till annars hade man inte överlevt. Minns den där ständigt klibbiga känslan och svetten som lackade i Alabama så fort man klev utanför dörren på sommaren. Men å andra sidan kort vinter och en skön och fin höst och vår gör det värt det hela.
Kram och ha en bra dag.

Rose Garden Malevik said...

Så fina bilder du visar,,,å grattis till den fina Awarden :)
å missa nu inte....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Charlie sa ... said...

GRATTIS till din liebster blog award - din blogg är en sådan förebild!
Du inspirerar mig! Dina alltid så vackra bilder och texter vill jag inte vara utan.


Fina Desiree, tusen tack också för awarden! Jag blir alldeles varm inombords...tack för de fina orden!

Vad ljuvligt det är här nu. Dofterna är berusande, värmen skön och allt är så grönt och vackert. Lycklig att vara här.


Kram

annebelle said...

Hej Saknar du USA och Alabama?

Desiree said...

Håkan, tack så mycket.

Lotta, så glad att du är framme nu och får njuta en smula av allt detta vackra. Hoppas inte jetlagen blir så farlig.
Kram!

Annebelle, jo visst saknar jag både USA och Alabama. Men just nu när det är sommar här så saknar jag inte södern för då var hettan och fukten väldigt jobbiga där. Skulle gärna prova på att bo någon annanstans i USA och åker väldigt gärna tillbaka till Alabama och hälsar på igen snart. Det tog lång tid innan jag slutade sakna USA och Alabama varje dag under nästan hela första året. Det tog betydligt längre tid att landa här än vad jag trodde att det skulle ta. Men nu finns det så mycket jag också skulle sakna om jag lämnade Stockholm. Har lärt mig älska båda mycket.
Kram!

Annika said...

Mysig sommar ni har NU!!!
Underbart!
Här är det hett och fuktigt. Men så ÄR det ju!
Grattis till din award!!
SÅ värd den du ÄR!!!
Kramar!!