Monday, May 21, 2012

Sommar Feeling


Jag har fler bilder jag tänkte visa från långhelgen i Makrilla men jag sticker emellan med detta inlägg. Vädret är så perfekt just nu. Love it big time. Det är nästan så man vill ta glädjeskutt. Soligt vackert och runt 20 grader. Så himla skönt och alldeles alldeles underbart. Man vill inget annat än vara ute och njuta. Stockholm är en otroligt vacker sommarstad. Älskar att Sjöstaden är omringat av vatten. När jag cyklade över kanalen imorse doftade det så där friskt och gott som det kan göra från Mälaren.

Någon dag i förr förra veckan fick jag ta tunnelbanan till jobbet då jag råkat få punka. Alldeles i början på färden då man åker över till söder så har man denna väldigt vackra utsikt att njuta av.

 Vi har ju blivit bjudna på bröllop i sommar som går av stapeln på Gotland. På Fårö som jag tycker är den allra vackraste delen av Gotland. 


 Jag har gått och funderat på vad jag ska sätta på mig och hittade denna klänningen i förra helgen som jag föll för på en gång. Hittade klänningen i en butik och hade turen att hitta en sjal som gick i perfekt nyans till klänningen i en annan butik. Sedan köpte jag dessa silver sandaletter att ha till. Känner mig väldigt nöjd över min nya outfit. Det var så länge sedan vi var på bröllop så det ska verkligen bli jättekul att gå och då kände jag att jag helst skulle vilja ha något nytt och fint att sätta på mig.



 Riktigt toppenväder som sagt. Man känner eufori i hela kroppen då man ser röda markeringar i tidningen. Kvällarna är ljusa och så vackra. Som ni ser så går solen upp redan vid 04 på morgonen och går sedan inte ner förrän halv tio på kvällen. Underbart är kort så nu gäller att passa på att njuta till fullo. Nu fylls man av riktigt härlig sommar feeling. Men nu njuter jag av all grönska. Av doften av hägg och syren, av alla vackra äppelträden som blommar, av att kunna cykla till jobbet utan ytterkläder, av ljusa kvällar och allt annat.


9 comments:

Miss Marie said...

Vilka härliga bilder! Nu är sommaren verkligen i Sverige!

eastcoastmom said...

Gillar klänningen och skorna, du kommer vara smashing!

Katarina said...

Åh, vad fint det är! Du, klänningen och skorna ser jätteläckra ut! Kram

Desiree said...

Marie, ja nu är det bara bäst helt enkelt :-)
Kram!

Eastcoastmom, tack. Tyckte de var fina och såg ut att bli bra på ett sommarbröllop. Alltid roligt att handla lite nytt också.
Kram!

Katarina, tack så mycket.
Kram!

Annika said...

FÅRÖ!! Min favoritö!!
O GUUD vad underbart att ni ska på bröllop där.
Precis som du tycker jag mest om Fårö på hela Gotland.
OCH du kommer att vara såååååååå vacker i din outfit, wow!!!
BILDER sen!!!

Sommar-Sthlhm!! LOVELY!!!
SÅ underbart fint!!
NJUUT allt du bara KAN!!!

Kram!!

Saltistjejen said...

Fantastiskt sommarväder ni har nu! Underbart! Här har regnet slagit till. Idag inte så mycket regn kanske men rejält fuktigt. Och grått mestadels.
Fårö är sååå vackert!! KUL med bröllop och klänningen är SUPER!!!! ;-) Kul!
Du kommer se stunning ut!
KRAM!

Desiree said...

Annika, jag älskar också Fårö. Det är så otroligt vackert där. Det är helt klart den bästa delen av Gotland. Även om hela Gotland är vackert så är det något alldeles speceillt med Fårö.
Kram!

Saltis, tack så mycket. Hoppas ni snart får tillbaka det fina vädret ni hade i helgen. Ja visst är det kul med bröllop. Det var som sagt ganska länge sedan vi var på något så det ska bli extra roligt.
Kramar!

Millan said...

Jattesnygg outfit!! Gillar verkligen fargen pa klanningen. Vad skoj att fa ga pa brollop ocksa.

Ni har ocksa helt underbart vader ser jag och nu har det antligen kommit till Bristol ocksa. Hoppas pa en lang och vadigt varm och skon sommar. Haller vi tummarna for tycker jag!

Kram

Charlie sa ... said...

OMG Fårö....vill dit! Har längtat dit sedan jag var där en gång på 80-talet. Så exotiskt. Furillen! Ni måste åka förbi.

Din klänning är ljuvlig! Den kommer passa dig perfekt.

Kram!