Thursday, April 5, 2012

Soluppgång i Morro Bay

Dessa bilder tog jag i förrgår då vi bodde i Morro Bay längst med kuststräckan på Hwy 1. Jag ville fota havet i soluppgången och tog på mig löparskorna och begav mig ut på en runda med kameran. Kände ett riktigt lyckorus i kroppen över att få börja dagen på detta sättet med dessa otroligt vackra vyeer. Hela underbara stranden för mig själv. Då får man extra mycket spring i benen.

Morro Bay är uppkallad efter detta stora stenblock som heter Morro Rock. Det är en av 9 stycken stora stenformationer som är rester av det som en gång i tiden var en vulkantopp. Ganska coolt eller hur? Den är jättestor och nu är det en häckningsplats för fåglar som har sina bon i alla möjliga skrevor och klippblock.

 Fynd som spolats upp med havets vågor under natten. En rosa flip flop någon?

 Andra fynd är snäckor, och olika typer av alger.

 En häger i vattenbrynet.

 Två Pelikaner som höll på med morgontoaletten genom att putsa och fixa fjädrarna då jag sprang förbi.


 Fiskebåtarna som låg i hamnen. Tycker de är himla fina dessa räktrålare och andra fiskebåtar.






 Dekorativa skyltar. Dels från The Galley som vi åt middag på igår med de ljuvliga Fish tacos som vi fick där. Sedan passerade jag även detta café och fastnade för den söta skylten.

 Segelbåtar förankrade ute i bukten. En helt fantastisk känsla att vakna upp och få njuta av en soluppgång som denna. Njuta av lilla fina Morro Bay som ännu inte vaknat upp.




Nu lämnar vi Riverside och beger oss mot Joshua Tree. Riverside visade sig vara betydligt större än vad jag förväntade mig. Känns nästan större än vad Sacramento kändes som. Nu ska vi ut i Mojave öknen.

5 comments:

Anne said...

Underbara bilder, fantastiskt ljus! Hehe, ja lite dos av öknen måste du ju tanka innan hemfärd :) Blir spännande se bilder längre fram och höra dina intryck.
KRAM

Desiree said...

Anne, hi hi ja du känner ju mig och vet att jag är svag för öknen ;-)
Kram och glad påsk till dig och familjen din.

Charlie sa ... said...

Vad härligt ni har det!!

Skickar en varm kram från Stockholm - det har varit jätteskönt väder idag med sol och mycket påskkänsla.


Önskar er en fin fortsättning på er läckra resa!

Glad Påsk!

Desiree said...

Lotta, en stor kram tillbaka till dig Lotta. Jag hoppas du har haft det riktigt bra även om jag har förstått att det varit en kall period i Stockholm. Forsätt njuta.
Kram!

Annika said...

VILKET LJUS!!!
Älskar det!
Kram!