Wednesday, April 11, 2012

En god mix

 
 Frukt och grönt avdelningen i vissa Amerikanska matvarubutiker är bara helt underbara. För mig som gillar och äter mycket frukt och grönt så är detta som att kliva in i rena himmelriket. Man blir alldeles till sig. Det dignar av godsaker vart man än vänder sig och man lockas av det mesta då det presenteras på detta alldels fantastisk sätt.


 Här var vi på en matbutik som heter Von´s  i San Diego. Von´s är tydligen Safeways systerbutik. Jag kände inte till dem innan då de inte fanns i Södern men här i Kalifornien verkar de vara stora. Deras utbud på allt i princip är enormt och härligt. Man hittar allt man behöver då man kliver in här. Jag älskar också att gångarna är stora och breda. Inte lika trångt som det kan vara på Ica.


Jag tappade som sagt nästan hakan då jag klev in här och sedan sprang jag bara runt och kollade allt och var överlycklig. Men min absoluta stor favorit när det gäller matbutiker i USA är och fortsätter att vara Whole Foods. C skulle lätt kunna lämna mig på Whole Foods och jag skulle lätt kunna tillbringa en halv dag där inne. Ljuvligare matbutik finns inte. Den slår till och med vilken saluhall som helst här.

Typiskt Amerikanskt är dessa förpackningar med kanelbullar, croiassanter och cookies. De är i princip färdiga. Allt man behöver göra är att ta ut dem ur förpackningen och sedan lägga dem på en plåt och skjutsa in dem i ugnen. Enligt grannarna i södern så räknas detta som hembakat men jag känner att jag inte kan hålla med där.


Sedan la jag märke till denna yoghurt som antagligen riktar sig till barn. Rena rama godiset. Socker yogurt med M&M´s eller med smulade Oreo cookies. Det finns inget nyttigt med detta men det finns nog både en och annan som lurar sig här att det är helt ok för det handlar om yoghurt.

Från en onyttighet till en annan men när jag såg denna lastbil full lastad med min favvoglass då kunde jag vare sig låta bli att fota eller att le med hela ansiktet. Ooooh tänk om jag kunde smyga på där som fripassagerare med en sked. Då skulle de inte ha någon last kvar att lasta av då de kom fram ;-)


 Idag mulet med regnstänk i luften. Känns mer som en kulen höstdag än en vårdag. Imorgon har de sagt att solen ska titta fram så man får hoppas på ett gott avslut på veckan.

5 comments:

Miss Marie said...

Men vilken fantastisk grönsak- och fruktavdelning! Åh! Det är ganska långt från de tyska matbutikerna, om man säger så...!

Charlie sa ... said...

Amrisarna kan det här. Big är konceptet och visst är det läckert!!

Glass är ju poppis här. Alltid specials och utbudet är enormt. Det första jag gjorde igår var att handla min grekiska osötade yoghurt ;)

Kram!

Desiree said...

Marie, jag vet man blir som sagt alldeles till sig när man går in i en sådan här butik. Rena porren för en veggie-lover ;-)
Kram!

Lotta, ah nu tog du upp något annat som jag har njutit av då jag varit i USA, den vanliga naturella osötade grekiska yoghurten. Fagé Total är min topp favorit. Yummy!
Kram!

Annika said...

Det ser ut som på min Safeway!!
Precis så ser det ut!
Ja, Sverige har inte mkt att sätta emot de amerikanska frukt och grönt-avdelningarna. DET är en sak som är säker.
SÅ fina är de här! OCH har SÅ mkt att erbjuda.

När vi körde hem från Florida sp kom en sådan där jättetryck med Edys glass på I-95. Gissa vem jag tänkte på då? Just det, DIG!!
OCH det är min favvisglass också. SÅÅÅÅÅÅ god!!!
JA, visst är Fage total god!! Brukar ha den till kalla såser.

KRAMAR!!

Desiree said...

Annika, ja rena drömmen för mig att gå runt i denna butik. Sådant man lätt glömmer då man går runt i sin butik till vardags då man bor i USA men sedan då man jämför med andra ställen så inser man hur underbara dessa just frukt och grönt avdelningen är. Vilket utbud och så snyggt presenterat. Hi hi kul att du tänkte på mig då du mötte Edy´s lastbilen :-)
Jag kan sakna min Fagé Total som sagt här även om det självklart finns massor med riktigt god yoghurt i detta landet.
Kram!