Friday, April 6, 2012

San Diego and La Jolla

Today we spent the day strolling around both in San Diego and we also drove up north to La Jolla. On the way to La Jolla we stopped at this beach (unfortunately I don't know the name of it). It had great waves because I have never before seen so many surfer dudes and gals in one place. This sure was the great surfer beach of San Diego. 


I think it looks like they are having a lot of fun. They were all wearing wet suits as the ocean water was quite cold. C dipped his feet in the water and said it was very cold.

I turned away for a second and in the meantime C had spotted this guy with his huge camera. It looks more like a telescope almost but he was taking pictures of the surfers. This is something I like when travelling here in the US that it is so easy to start to talk to people. 

We passed a number of very nice neighborhoods with beautiful homes. I could so picture myself living here in this city. It is very easy to get used to the great climate they have here. I heard there is snow in Sweden and it sure does not make me want to go back. Here it is really nice right now. Sunny and around 60 F or 15 C and a little windy. This works great.


I guess houses here in La Jolla like this one right by the ocean front are not exactly for free.

We drove to The Cove of La Jolla that is considered to be the best and the prettiest beach. It sure was beautiful here. The color of the ocean is mesmerizing. It is so blue and so clear.


 We came across a beach with sea lions once again. Some were lying on the beach and others jumped into the water and where swimming around.
 



 From La Jolla we drove into down town San Diego and the big Marina there. It was nice to just drive around and take in the city and the sights a long the way. Today we did not have a tight schedule but just took the day as it came and it was nice to take it pretty easy on our last day and sort of just hang out.



This is our last night on our road trip. Tomorrow we are flying back to Sweden in the evening from LA. So after breakfast we start our drive up north a long the coast from San Diego to LA. This road trip and vacation sure has been great in every possible way.Me and C have just spent some time relaxing by the Jacuzzi at our hotel and we are now going out to dinner. This has been the perfect ending to a really great vacation. 


6 comments:

Anne said...

San Diego ser urtrevligt ut, jättevackert och mysigt. Jag har inte tänkt mig den platsen så fin, utan faktiskt tänkt mig San Diego som rätt trist och intetsägande... men det ser överraskande fint ut. Vore verkligen inte helt fel att bo så nära havet, det skulle man inte tacka nej till... Speciellt inte i sånt trevligt klimat. Framför allt på en plats med så bra klimat så vore det härligt bo nära vattnet.
Ni verkar återigen ha haft en helt underbar resa med massor av minnen, intryck, upplevelser och massor av fantastiska bilder.
Hoppas att hemresan inte känns så trög och lång.
Har tänkt fråga dig ett längre tag men hur ser det ut på Sverigefronten just nu? Hur länge får ni bor kvar i lägenheten? Hur är det på er jobbfront, har ni tidsbundna projekt som förvisso kanske kan förlängas eller hur ser era anställningar ut just nu?
KRAM

Desiree said...

Anne, San Diego gillade jag mycket. Skulle jag flytta till CA skulle jag helst flytta till San Diego eller San Francisco men inte LA. LA tycker jag bara känns stor och rätt opersonlig stad med riktigt stora trafikproblem. Förvisso är det mycket trafik också här och SF men jag tycker att dessa båda andra städer har betydligt mer charm.
Verkar vara ett toppen klimat. Vi snackade med en kille som bor här och han sa att det sällan blir riktigt hett här och man får alltså inte den där hettan och fukten som man får i södern under sommaren. Det är otroligt vacker här med havet. Det har varit underbart att kunna gå i shorts och gå utan jacka. Ganska skönt med lite lagom kyla som här med runt 15-17 grader på dagarna. Jag känner mig inte speciellt sugen på att åka hem. Både jag och C sa just att vi mer än gärna hade skippat att ta planet hem och bara stannat och hyrt ett place här och börjat leva här. Men det går ju inte.
Detta har varit en helt fantastisk road trip och vi är så otroligt nöjda.
Kram!

Desiree said...

Anne, mailar dig och berättar lite mer om vår framtid istället för att lägga ut mitt svar här på bloggen.
Kram!

Anne said...

Tack för mail! Svar är på gång!!!

Annika said...

Jag har varit i San Diego, för länge sen.
GILLADE verkligen vad jag såg.
DET lär vara ett idealiskt ställe att bo på för den som vill ha sommar som inte är för het, och hav och allt. Nära till bergen också.
Dina Bilder är helt fantastiskt vackra!!
Kramar!!

Liz said...

Desiree,
harligt att lasa om dina upplevelser fran San Diego, nu nar vi ocksa var dar precis. Visst ar det underbart vackert och vi vill ocksa flytta dit! Nu har vi ju tackochlov bara ca 3 timmar dit sa vi kommer att aterkomma manga ganger och forhoppningsvis flytta dit i framtiden. Nu blev ju var minisemester mest for barnen, men jag ser fram emot att nasta gang aka runt lite mer inne i stan, strosa runt lite och ga ut och ata nagot gott. Promenera lite vid marinan och vi skulle ju ocksa vilja se sjolejonen. Var var det ni hade sett dom? Kommer du ihag namnet pa stranden? Maste kollas upp infor nasta trip, skulle vara kul for barnen att se.
Fina bilder som vanligt...
Lite kul nar du skriver angaende eventuella huspriser i La Jolla. Chris sa nar vi akte forbi att det var ett riktigt "upper class" stalle...sa jag kan tanka mig att det var dyrt! :)
Kram