Saturday, April 21, 2012

Good Morning

 Good morning everybody. Feels like a great morning this Saturday compared to last one when I woke up to snow. Today the skies have cleared and there is even a bit of sunshine peaking through the clouds. The pavement is drying up from yesterdays heavy raining. 


I woke up earlier than C so I decided to surprise him and went over to our little deli shop called Fine Foods. I love this place. Everything looks so good here. 
 This is actually both a shop and a restaurant. You can sit down here and have a relaxing bite any time during the day. 


 I bought some freshly baked croaissants and also some sourdough bread that just came out of the oven. Fixed a nice breakfast with some fresh fruit and good coffee to go with the nice bread.


 Ooops one croiassant au chocolaté had sneaked in also ;-)
C loved his surprise breakfast. I enjoy giving him treats every now and then. He got a pretty good start of the weekend last evening when he came home and was all wet from the pouring cold rain that he had biked through he was able to step into a warm cozy kitchen where I had made home made pizza that I just took out of the oven. 

Now he is taking care of our out door furniture applying a fresh coat of oil on the table and chairs. Wooden furniture gets very dry otherwise if you keep it outside all year. 


Plans for today besides the not so fun weekly grocery shopping is having dinner out in Tullinge with C´s siter and her family. Deciding it is spring after all even if it snowed some yesterday and put something yummy on the grill.

8 comments:

Charlie sa ... said...

Å så fint du fixar. Lucky C!

Jag blir så inspirerad nu så jag vill också åka o handla något gott & nybakat till frukost på direkten ;)

Trevligt med middag ikväll! Skön lördag

Kram!

Annika said...

SÅ himla NAJS, Desiree!!
Alltid lila fina helgfrullar hos dig.
Ni har en fin dag.
JAG ska nu bege mig ut i trädgården (baksidan) och resnsa ogräs.
KRAMAR!!!

Anne said...

Jag tänkte precis som ANnika att det är alltid så himla mysiga och läckra helgfrullar hos dig. Mums!!! Vad underbart förresten bo på gångavstånd till en sån smaskig affär och kunna köpa färskt bröd. Lyx! Nu blev jag himla sugen på croissant faktiskt...
Ha en fortsatt fin helg, kram!

Linnéa i Colorado said...

Jag vill äta frukost med er!

Desiree said...

Lotta, det är ju du som många gånger är min inspirations källa till att hitta på lite sådana här roliga och goda överraskningar :-)
Kram!

Annika, ja en bra dag i trädgården. Önskar vi skulle få lite grönska på uteplatsen så att den skulle bli riktigt fin nu när utemöblerna är så fina.
Kram!

Anne, jag älskar denna lilla special affär. Man blir sugen på mycket bara man kliver in där. Den ligger bra ett stenkast från oss så det är snabbt att gå dit. Jag har inte ätit croiassants på superlänge men kände att just idag skulle det vara gott.
Kram!

Linnea, du är så välkommen any time :-)
Nästa gång du är i Sverige skulle jag kunna bjuda dig på frukost/brunch :-)
Kram!

Katarina said...

Åh, du är verkligen frukostarnas mystjej! Härligt att kunna springa över för att inhandla lite frukost överraskning till C. Fina bilder.. Ha en fin söndag.

Liz said...

Myyyyys med hog mysfaktor! Saknar dom sorters frukostar...sitta lange och dricka kaffe, ata goda frallor med "riktig svensk ost" och marmelad, fruktsallad och smutta pa en Mimosa...

Ja min sorts frukost ar oftast en halvtimma av kaos: forsoka servera tva sma monster flingor och mjolk samtidigt, rosta mackor, bre mackor, skara mackor i sma rutor, torka upp forsta skalen med flingor och mjolk som akt i golvet, aterga till mackorna, plocka upp en sippy cup som rullar och kletar ner langs golvet...(dessa non spill cups ar bara LJUG, har provat alla sorter..)hindra ett av monstren att slita ner den andra koppen med flingor, servera mackor, ett av monstren far ett utbrott for att den inte fick forst och darmed sopar alla brodbitarna i golvet, torka torka torka...plocka upp en till sippy cup - torka torka torka..Fram med lite frukt, sen torka och tvatta kletiga barn, borsta motstridiga barns tander och avvarja att dom anvander tandborstarna till att "skura" golvet. Suck..

Kanske hinner fa i mig tva klunkar kaffe resten blev kallt och nar allt ar torkat och bortplockat ar det dags for annat..MEN - det ar ett underbart kaos - men ibland drommer jag mig bort till forna frukostbord likt ditt, med tanda ljus och att sitta och prata i lugn och ro och hora vad den andra sager...:)
Kram!!

Desiree said...

Katarina, ja det är toppen att ha denna lilla mysig butik i närheten.
Kram!

Liz, det är endast helger som det blir sådana här frukostar. Vardagar sticker jag till jobbet och äter inte ens frukost hemma. C brukar inte ens ha vaknat innan jag sätter mig på cykeln. Jag antar att det lätt blir lite kaos med två små men det blir nog lugnare för er om bara något år eller två då de hunnit bli mer självständiga.
Kramar!