Thursday, April 19, 2012

Fredagstema

Yay, Friday känns alltid lika underbart eller hur? Dagens tema var riktigt kul att sätta ihop. Det ska handla om Flaskor idag  har Karin på Åland bestämt sig för. Jag klurade först en del och tänkte att det skulle bli riktigt svårt. Sedan började jag kolla igenom mitt bildarkiv igår då jag kom hem och hittade en massa bra bilder som jag gillade som passade alldeles utmärkt till detta tema.

Det finns ju massvis med olika typer av flaskor kring oss i vardagen och hemmet. Flaskor med innehåll och flaskor som är tomma. Flaskor som kan pantas och flaskor som är så vackra så att de fungerar som vackra föremål för dekoration.


Det finns flaskor som denna med riktigit dyyyyra droppar värda att njuta av ordentligt.


Dessa fina flaskor med olivolja och med balsamvinäger som jag köpte i Toscana gillar jag väldigt mycket. Här njuter jag lika mycket av flaskan som av innehållet.


 En flaska med god kall öl en varm sommardag på stranden kan vara riktigt gott att njuta av. Bilden tagen på beachen i Alabama.


Återigen fler goda bubblor i fina flaskor som inbjuder till fest och lyx.


 Men även andra flaskor som till exempel parfym flaskor tycker jag kan vara väldigt vackra. Jag har gärna mina parfym flaskor stående framme i badrummet så att jag kan njuta lika mycket av deras utseende som av den goda doften.

 Roliga och färgglada flaskor. Stooora flaskor. Dessa finns på Coca-Cola museet i Atlanta, GA. Det är ju här Coca-Cola uppfanns och här ligger än idag huvudkontoret för Coca-Cola.


 Cola flaskor på spinn.

 Små kalla flaskor till midsommar med starka droppar som inbjuder till sång :-)

 Vinflaskor som samsas i en kylbox tycker jag såg vackra ut.

 Flaskor med sting uppradade och redo för kräftkok som vi var med om nere i Louisiana.
 Flaskor pyrdligt uppställda på självaste Jack Daniels i lilla Lynchburg,TN där Jack Daniells destilleri ligger.



Kalla falskor med god Mexikansk öl som ligger på kylning pefekt till en het sommardag on the proch down in the deep South.

Avslutar till sist med stilrena, eleganta vinflaskor från Beringer i Napa Valley som var en av de vingårdar vi besökte då vi var där.


Jag önskar er alla en riktigt skön fredag kanske med något gott från någon god favorit flaska ni själva har. Helger är värda att både fira och njuta lite extra av.


Happy Friday!

17 comments:

Nilla said...

Så där ska det se ut! :-) Ett riktigt bra blogginlägg om flaskor. (Själv hade jag inte så mycket att komma med idag...) Ha det bra.

Miss Marie said...

De bästa flaskorna är ju de med bubbel i... ;)

Ha en bra helg!

Millan said...

Det ar fint med vackra flaskor!! Jag ar sarskilt fortjust i innehallet nar det galler Champagneflaskor :-).
Vi saljer svensk hemmagjord saft pa gammeldags flaskor pa vara marknader och tycker det ser sa fint ut! Gediget pa nagot satt!!

Daisy av Marc Jacobs luktar SA gott!! Jag behover en ny parfym o har funderat pa den.

Kram och ha en fin helg!

Desiree said...

Nilla, tack så mycket vad glad jag blir. Trevlig helg till dig.

Miss Marie, absolut håller helt med dig :-)
Kram!

Millan, jag förstår att denna saft måste gå åt både för det goda innehållet samt för att flaskorna är så fina. Daisy av Marc Jacobs doftar riktigt gott och jag tycker lika mycket om flaskan som doften. Passade på att köpa några av mina favoritdofter på lite mindre rollerball flask-tuber på Sephora nu när vi var i USA. Tycker om mindre mängder så att man kan byta doft ofta eller ha flera stycken som man väljer mellan. Just de med rollerball funktion är så praktiska dessutom.
Trevlig helg.
Kram!

Charlie sa ... said...

O, vad fina flaskor av olika slag!

Mycket att njuta av ;)

Ett glas bubbel blir det idag, lite god olivolja och parfym...dagen flaskor!

Kramar och trevlig helg!

Desiree said...

Lotta, jajemensan, flaskor av olika slag ger stor njutning på olika sätt. Ha en skön fredag.
Kram!

Annika said...

Just det, och vi går ut hårt med flaskor med alkohol, både du och jag :-)
KUL!!
OCH de är ju vackra. Ofta är det så roligt att plåta drinkar, vin och öl. Det vet jag att du också tycker.
Sen har du riktigt fina bilder av dina parfymflaskor också!
Jättefina.
OCH olivoljor och annat.
Ha en toppenfin fredag, och må många flaskor med olika innehåll öppnas.
KRAMAR!!

Saltistjejen said...

Ja visst finns många olika flaskor med olika innehåll.
Jag gillade att ha gamla vackra flaskor som ljusstakar då jag var yngre. Numera har jag ju sällan sådana ljus tända p g a katterna utan har mest värmeljus om vi tänder några.
Hoppas du får en riktigt fin helg!
KRAM!

Desiree said...

Annika, ha ha javisst finns det så mycket andra flaskor som är viktiga här i livet eller ;-)
Ja du vet ju att jag gillar att plåta snygga glas, drinkar, flaskor ect.
Ha en skön helg och avnjut en god flaska av något slag.
Kram!

Saltis, ja flaskorna i sig kan vara så vackra att man vill spara dem. Jag använder också mest värmeljus. Gillar dem för att de droppar mindre. Älskar min ljusstake som är gjort för just värmeljus.
Ha en skön friday.
Kram!

olgakatt said...

Det finns många aspekter på flaskor. Om brännvinsflaskan Absolut finns en hel bok utgiven! Att vanligt "bondbrännvin" kan få en sån aura bara för en flaskdesign är nog värt en doktorsavhandling i psykologi.

Desiree said...

Olgakatt: ja det är intressant att enskilda märken/flaskor kan få en sådan uppmärksamhet men å andra sidan har man också en hel kultur kring flaskan. Intressant som sagt att en flaska kan bli till historia och kultur så att man kan skriva en hel avhandling om den.
Trevlig helg.

Karin said...

Härlig flaskblandning och vilka coola Coca-cola-flaskot!

Desiree said...

Karin, tack så mycket. Trevlig helg.

Äventyret framtiden said...

Du har verkligen fina flaskbilder i ditt arkiv. Fantastiskt fina! Coca colaflaskan imponerar. Parfymflaskor skall stå framme när de är så vackra:)

Trevlig helg!

Desiree said...

Pettas, ha ha ja coca-cola flaskorna var riktigt roliga. Det var ett kul museum att besöka.
Trevlig fortsättning på helgen.

Gnuttan said...

Det var många flaskor det, och från en del resor jag minns från att ha följt din tidigare blogg. ;-)

olivoljor said...

Passade på att köpa några av mina favoritdofter på lite mindre rollerball flask-tuber på Sephora nu när vi var i USA.