Monday, April 30, 2012

First breakfast outside on the deck

First breakfast outside for the season. Feels great! We have the day off today as it is Valborg here in Sweden. The arrival of spring is always celebrated on the last day of April by lighting bonfires in the evening. We hope to find a nice one to go.

Felt so nice to sit here in the sunshine having breakfast. It is so beautiful right now. Everything is coming to life and starting to bloom and the sun is shining. Those rays of sunlight just penetrate your soul with pure happiness and bliss. 

I also took out my Swedish cloggs from Öland that my mom bought for me a few summers ago. I love them for being so colorful. Have a great day.





8 comments:

Charlie sa ... said...

Lovely!!!

Känner den där sköna vår-sol-sitta-ute-känslan ända hit. Perfekt Valborgsväder och så ledigt. Känns segt att gå upp nu kan jag erkänna och gå till arbetet...men jag kvicknar väl till efter en kopp kaffe ;)

Njut av den härliga vårdagen. Dina träskor är jättefina!

Kram

Annika said...

MMmmmm...
VAD HÄRLIGT!!
Jag älskar er utsikt. TOP of the LINE!!!!
OCh så soft att kunna äta ute på Valborg.
Dina träskor gillar jag!
Kramar och NJUUUT av helgen....

Miss Marie said...

Åh! Allt är så mycket godare när man äter det utomhus! Ser så mysigt ut, gillar dina träskor! :)

Saltistjejen said...

Så underbart!!!!! och du jag ÄLSKAR dina träskor! SÅÅ FINA!!! Nu verkar våren ha kommit till er ändå. Mysigt!
Hoppas ni har en riktigt härlig Valborg
kramar!!

Desiree said...

Lotta, idag har det varit så skönt! Njutit för fullt. Det är långt ifrån alla Valborgsmässoaftnar som man minns som inte varit så här men ikväll kan jag som sagt gärna åka och kolla in någon bra då det är så här fint väder. HOppas du fick en bra dag med gott kaffe som fick dig att piggna till.
Kram!

Annika, tack så mycket. Här har det njutits för fullt idag. :-)
Kramis!

Marie, yes precis som du säger att det blir liksom ännu godare då man kan sitta ute och äta.
Kram!

Saltis,tack så mycket. Innan vi flyttade till USA så tyckte jag inte att det var så viktigt med Valborg men nu känner jag att jag gärna vill ta till vara på dessa svenska traditioner som ändå är så fina.
Kram!

Anne-Marie said...

Valborg vet nog ingen i mina trakter vad det är. Minns fina valborgseldar när jag var yngre. Ser ut som om våren kommit på riktigt i Stockholm nu. Jättefina träskor - var länge sedan jag ägde ett par. Kram!

Desiree said...

Anne-Marie, nej Valborg är det nog inte många som vet vad det är som inte bor i Norden. Det ska bli kul att gå och kolla in en brasa. Ha det bra.
Kram!

Katarina said...

Åh, vad duktiga ni är på att mysa. hoppas ni får många fina stunder på er veranda i sommar! Jag gillar skorna, har själv ett par lackröda (såklart), men de är så hårda att gå i så de ligger mest och skräpar i skohyllan.

Kram