Tuesday, April 24, 2012

Lite Vårtecken

 
Känns lite hoppfullt trots allt om att det kanske blir vår ändå. Denna vecka känns det som om det har börjat vända och bli lite mer våraktigt. Jag hoppas innerligt att vi lagt regn och snöblandat regn bakom oss nu för denna gången. 

 
Gott om påskliljor blommar överallt just nu. Dessa som höll på att torka upp i solen efter lite regn under natten tyckte jag var fina. 
 
Jag köpte mig en stor och mer rejäl rosmarin på kruka. Gillar att ha kryddväxter hemma. Perfekt att alltid ha lite till hands till matlagning och dessutom är de ju fina med sin grönska.
 
Tulpaner-still going strong hemma hos mig. Jag är en tulpanälskare så jag njuter ännu av en vacker bukett. Dessa köpte faktiskt C hem till mig förra veckan helt spontant. 

Idag har det varit en vacker och härlig morgon att cykla till jobbet på. Stockholm är ju som allra vackrast i solsken. Idag provade jag att cykla utan vantar eller handskar för första gången. Funkade ganska bra-lite små kallt men snart kan man lämna handskar och mössa. Just nu är det lite svårt att veta hur mycket man ska sätta på sig då man cyklar. Det blir många gånger för varmt och sedan kommer det väl vips en kallfront som man inte är beredd på så att det blir kallare igen. Gäller att hålla koll på vädret varje dag för just nu känns det som det skiftar mycket. 

Jag har lyckats få färdigt min fotobok om Kalifornien road tripen. Känner mig stolt och glad över detta. Nu har jag kavlat upp ärmarna och kör vidare med att slutföra fotoboken om Texas som jag påbörjade tidigare men aldrig fick färdigt. 

Have a good one

3 comments:

Annika said...

Jo, nu börjqr det våras hos er på riktigt.
Såg att det skulle bli riktigt lovande framöver. Härligt!!
Regn lär ni ju få i maj, men vi ska hoppas att det INTE blir snöblandat. USCH NEJ!!
Jag köper inte tulpaner längre nu, men visst är de fina!!!
Alltid.
DET är verkligen en vinterblomma för mig. SÅ härligt att ha dem i huset. De lyser upp. Men jag förstår att du njuter av dem ännu eftersom ni ligger långt efter oss vad gäller våren.

KUL med fotoboken. Har du skickat in beställningen också?
UNDERBART!
My Publisher rocks!!

KRAMAR!!!

Desiree said...

Annika, ja nu äntligen börjar det bli vår. Man blir helt lycklig. Så nöjd över fotoboken men har ännu inte skickat in beställningen. Tänkte jag skulle göra färdigt Texas boken först och sedan hitta ett bra erbjudande så att jag kan få båda på en gång.
Kram!

Charlie sa ... said...

Nu drar det igång igen, så härligt. Jag tyckte ju att det var mycket vårkänsla när jag var i Stockholm.

Jag har tulpaner hemma fortfarande...tycker om det ;)

Skönt att du kan cykla utan vantar...snart kan du lämna dem helt och hållet!

Kram