Wednesday, May 11, 2011

Sista dagen med sommarvärme på ett tag

Kanske sista dagen med sommarvärme på ett tag. Det gäller att passa på att njuta. Imorgon kommer det in lite svalare vindar och till helgen också risk för regn. Men idag har det varit stålande vackert med sol och +25 grader. Helt perfekt enligt mig. Något jag la märke till häromdagen var några Magnoliaträd som växer här i vårat område. Jättefina! Jag blev glatt överraskad över att hitta även Magnolia förutom de vackra körbärsträden.

Idag har jag varit i Uppsala. Vi hade en dagskonferans där. Jag pluggade en termin där en gång i tiden men inser att det var evigheter sedan. Det var inte igår jag tog tåget till Uppsala. Det var även massor som hade hänt i Uppsala stad då man kom fram till stationen. En hel del byggprojekt pågick och den gammla stationsbyggnaden stod under renovering. Istället kom man fram till en helt nybyggd perong. Vi var flera från mitt jobb som åkte till mötet så vi träffades redan på centralen och sammanstrålade för att ta tåget tillsammans. Det blev ett bra möte och en trevlig dag.

Idag har jag passat på att njuta av både sommarväder, vacker magnolia och en skön cykeltur till och från centralstationen.

6 comments:

Ikigai Inredning said...

Hej Desiree!

Vilka härliga bilder du lagt ut på din blogg, både på alla fina träd och härliga Stockholmsvyer!

Stockholm är svårslaget så här års!

Kram/Helena

Saltistjejen said...

Även här ska det bli sämre väder till helgen vilket känns lite trist. Men det är ju inget man kan göra åt saken.
Kul att du fick återuppleva gamla Uppsala för en dag! Det var länge sedan jag var där också.
Magnoliorna är bara sååå vackra!
Kram!

Desiree said...

Helena, tack så mycket. Kul att du gillade bilderna. Jag håller helt med dig om att Stockholm är otroligt vackert just nu. The best!

Saltis, trist med sämre väder just till helgen. Men jag hoppas att snön iallfall inte återvänder här. Magnoliorna är så himla fina. Jag är glad att jag får chansen att njuta av dem också här.
KRamis!

SweFlo said...

Hej!

Det ska bli spännande att uppleva det nyckfulla svenska sommarvädret igen. 2007 då vi var hemma sist var det väldigt svalt och regnigt, så det skulle vara trevligt med fint väder. Fast det är ju ganska så skönt att slippa Florida-värmen ett tag. Kanske vi kan ta en fika tillsammans i STockholm då jag är där den 18-20 juli?

Ha det bra!

Katarina said...

Åh, så många fina bilder. Av dem får man då inte känslan att det är eller ska bli dåligt eller mindre bra väder.

Magnolier, mm. Dem minns jag från mitt arbetsrum då jag jobbade i Uppsala. Visst har det byggts massor runt stations huset. Jag som brukar ta tåget från Uppsala norröver, det var en helt ny station att komma till!

Desiree said...

Sweflo, ja nyckfullt kan man verkligen kalla det för. Jag håller tummarna intensivt och hoppas också på att det blir ett riktigt fint år. Jaaa vad kul att du är i Stockholm. Jag vill väldigt gärna ta en fika med dig. Jag kommer att vara i Stockholm hela juli då jag inte tar semester förräns i augusti så det blir perfekt. Maila mig då det börjar närma sig så bestämmer vi något.
Vad kul att få träffa dig :-)
Kram!

Katarina, hittills ser det fint ut ute även om det är lite svalare så jag hoppas att det inte blir allt för dåligt. Ja det är många tåg som passerar Uppsala på väg norrut.

Kramis!