Monday, May 23, 2011

Bloggträff och Pioner

Idag har jag varit på bloggträff. Det är alltid lika roligt att träffas in real life med bloggvänner vars bloggar man följt länge och lärt känna varandra. USA är stort och att träffas där är inte det lättaste med tanke på avstånden. Idag har jag träffat Anne-Marie som bor i Kalifornien som just nu befinner sig på besök i Sverige och Stockholm. Jättekul att ses. Vi tog en fika ihop på café Vetekatten. Vi hade mycket att prata om. Vi pratade en hel del om olikheter jämförelser mellan Sverige och USA och om hur det hade varit för oss att flytta hem. Hur mycket man inser att man själv förändrats då man plötsligt byter miljö och det kan vara svårt att anpassa sig tillbaka i den svenska mallen ibland. Tiden försvann i ett nafs och vi hade säkert kunnat sitta där länge till och prata. Det var himla kul att få träffas. Bloggvärlden är fantatisk.

Vill visa upp mina fina pioner som jag köpte i helgen. Pioner är bara såååå vackra. Den ena rosa pionen håller sakta på att slå ut nu och den vita är underbar som är helt utslagen. Jag hoppas att de står sig ett tag för de är så himla fina.


8 comments:

Marianne said...

SÅ vackra pioner du har! Kan du ha dem i kruka, eller har du grävt ner dem i rabatten? Mina har bara pytteknoppar än, men jag hoppas att de ska klara sig. Jag ÄR dock beredd på att den kommer att tappa knopparna, för Olgakatt säger att de ofta gör det första året för att lägga kraft på att rota sig. Vi får se, men de ska bli vita.

Vad roligt att träffa Anne-Marie! Kan tänka mig att ni hade en trevlig stund. Jag pratade kort med henne i telefon, men ska ringa henne i morgon och prata mer. Tror det kommer att bli trevligt det med!

Kramar!

photobyjennie said...

Grattis på namnsdagen =)

Saltistjejen said...

Vad ROLIGT att du fick tillfälle att träffa Anne-Marie! Skoj!
Och du pioner är underbara!!!!! :-)
Kram!

Taina said...

Vad roligt att du också varit på bloggträff nu! Tiden gick säkert fort kan jag tänka mig trots att ni bara två på er träff.

Kramar!!!

Charlie sa ... said...

Bloggträff, så kul! Vetekatten som är så trevligt också. Jag förstår att det fanns mycket att prata om. Håller med om att bloggvärlden är fantastisk.

Pioner är en av mina absoluta älsklingsblommor. När jag var hemma i maj förra året, köpte jag pioner på Hötorget och hade i en stor glasvas i vardagsrummet.

Kram!

Magdalena and Co in US said...

Å så kul för e att träffas! Skulle varit otroligt spännande att fått tjuvlyssna på era erfarenheter om likheter och olikheter. Pioner är så vackra!
Kram

Desiree said...

Marianne, de här pionerna är vanliga snittblommor men jag tycker de är så himla vackra. Ja Anne-Marie berättade att hon pratat kort med dig men gärna skulle vilja prata lite mer med dig. Vi får se till att ses någon gång vare sig det blir i Älmhult eller Stockholm. Det skulle vara jättekul.
Kram!

Photobyjennie, tack så mycket. Jag hade nästan glömt bort det själv tills en kollega till mig på jobbet sa det.
Kram!

Saltis, ja det var jättekul att träffa Anne-Marie. Vi hade mycket att prata om.
Kram!

Taina, ja tiden går väldigt snabbt och det finns så mycket att säga. Jag kan förstå att det blev väldigt intesivt på eran träff då ni var hela tio stycken.
Kram!

Lotta, jag njuter för fulla mugga av dessa vackra pioner. Det är så himla kul att få chansen att träffa andra bloggare som man lärt känna ganska väl genom att läsa varandras bloggar i många år.
Har du vägarna förbi Stockholm så får du höra av dig.
Kram!

Magdalena, jag tycker det är så interssant att jämföra olika erfarenheter som man fått då man bott på olika delar av USA. Jag tycker ju att Birmingham Alabama var rätt litet men i jämförelse med Weed i CA där Anne-Marie bor så är ju Weed mycket mindre.
Kram!

Katarina said...

Så roligt att träffa A-M! Kul att ni kunde träffas! Pioner, åh, de är så vackra! Jag har några i mitt sommar torp, bonniga typen,, de är så fina när de blommor, så mäktiga,,

Vackra bidler!