Friday, May 20, 2011

Fototävling

C har precis utmanat mig på en lite annorlunda foto tävling. Den börjar nu och pågår fram till första september. Det finns 15 olika kategorier. Dels är den för oss men också för att vi ska visa upp vårat vackra Sverige och Stockholm för våra vänner i Alabama och förhoppningsvis locka hit dem till nästa vår/sommar. Ikväll har vi satt oss ner och komponerat ihop kategorierna som är:

Livet
Vatten
Kungligt
Skärgård
Grönska
Svenskt
Staden på landet
Metropol
Ljus
Folk i rörelse
Mat
Arkitektur
Gamalt
Modernt
Närhet


Jag tror minsann det blir till att ha med sig kameran ofta. Jag har antagit utmaningen och detta ska bli kul. Här är några bilder jag tog igår när jag cyklade till jobbet. Lite färska Stockholmsbilder.

9 comments:

Marianne said...

Kul fototävling! Ja du vinner alla gånger med dina fina bilder. Vad har ni för pris? Den som förlorar får bjuda den andra på fin restaurang? : )

Tänk att syrenerna redan blommar i Stockholm! Det ska de egentligen inte göra förrän första veckan i juni, de blommade alltid på min mammas födelsedag förr i tiden.

Kramar!

Charlie sa ... said...

Vad fiffig C är! Gillar hans fototävling! Dina bilder är härliga. Ni ska nog med säkerhet kunna locka hit era vänner ;) Vi hade USA besök i maj för flera år sedan, dem njöt och tyckte det var underbart.

Nu har vi haft bloggträff! Så roligt att ses.

Kram

Desiree said...

Marianne, oj ja det har vi inte tänkt ut, något pris alltså. Det måste vi ju komma på. Men din idé om att förloraren bjuden den andra på resturang och god middag låter som en jättebra idé.
Jag kände också att syrenerna blommade lite tidigt. Jag minndes alltid att de blommade så vi hade skolavslutning då jag var barn vilket var första eller andra veckan i juni.
Kram!

Lotta, ja maj skulle vara en toppen månad att komma till. Kul med bloggträffen. Jag vet att ni är ganska många. Hade varit jättekul att få träffa er men det får bli en annan gång. Hoppas ni fick det super trevligt.
KRam!

Saltistjejen said...

Vad ROLIGT!!!!
Och det gör ju att du kommer tänka lite extra på motiv och komposition också vilket ju är väldigt nyttigt.
Stockholm såhär års är bara sååå vackert!!!!
Kram!

Desiree said...

Saltis, Stockholm är i sitt allra bästa och vackraste just nu.
Kram!

Taina said...

Du kommer att vinna! Fettsäkert!

KRAMAR!!

Eleonor i Nashville said...

Hej!
tack för dina uppmuntrande kommentarer! Jag har ju världens finaste bloggvänner!
Jag fick min bil av Jasons syster som bor i Oregon och köpte även bilen där! Jag kommer byta skylt senare i år då det är dags =)
kram

Desiree said...

Taina, jag hoppas men maken är vass på att fota han med. :-)
Kram!

Eleonor, bloggvänner är underbart att ha och bloggen är något som har gett mig otroligt många fina bloggvänner. Skyltarna från Oregon är fina. Jag var bara lite nyfiken på hur det kom sig.
Kram!

Annika said...

DU kommer att vinna!!
men di får gärna lägga ut Cs bilder också!!
KUL ide!
Tror alla ggr era USA-vänner kommer att dimpa in nästa sommar.
KRAM!!