Wednesday, March 2, 2011

Bloggträff

Den här superfina buketten med tulpaner fick jag av C förra veckan. En lite extra fin bukett att trösta mig med då han skulle vara borta och åka skidor. Den här buketten var extra fin på många sätt. Jag älskar mixade tulpaner där man har flera olika färger. Det fanns två stycken i denna bukett som blev mina storfavoriter. Denna randiga sort där blommorna öppnat sig helt på ett otroligt vackert sätt. Så himla fina. Den har hållt länge också. Tycker att det varierar lite från bukett till bukett hur pass länge de håller.

Idag ska jag faktiskt på bloggträff. Jag ska träffa Linnéa som har bloggen Linnéa i USA. Hon flyttade till Birmingham, Alabama av alla ställen nästan precis då jag flyttade därifrån. Det känns synd att vi inte fick bo där sammtidigt för jag är säker på att vi hade haft mycket kul ihop där. Det känns lite som jag har lämnat över staffettpinnen in blogglandet från Alabama till henne. Hon har en otroligt bra blogg med massor av gott och blandat och många härliga bilder. Jag kan varmt rekomendera den. Via Linnéa har jag ett litet fönster tillbaka till allt som händer i Alabama. Det är kul att känna igen många av miljöeerna och ställena hon tar upp. Så idag ska jag träffa Linnéa som just nu befinner sig i Sverige och det ska verkligen bli jättekul!

5 comments:

Saltistjejen said...

Å vad SKOJ med en sådan bloggträff! Ni lär ha hur mycket som helst att prata om!!!! Lite synd att ni inte överlappade mer som sagt men skoj ändå att du nu kan följa livet där borta via hennes ögon!
Och tulpanerna var verkligen vackra. Ett tips att få dem att hålla längre är att ställa dem i kylskåpet under nätterna. Om de ryms.
:-)
KRAM!!

Anne-Marie said...

Vilka fina tulpaner! Jag saknar verkligen tulpaner - vi har så dåligt utbud där jag bor att det knappt ens finns färska tulpaner. Dina blder får bli litet av ersättning. :) Så trevligt med en bloggträff med en Alabama-bo. Ni kommer säkert ha massor att prata om. Kram!

Eleonor i Nashville said...

Vad roligt!! Linnéa är en snäll tjej!
Svar på din fråga: Jag och jason hade kontakt på Myspace.com sommaren 2008 och i oktober bestämde jag mig för att besöka honom och där började vår resa =)
Hoppas du har en bra dag och ha så kul på bloggträffen!!!
kram

Monica said...

Vad skoj! Ha det riktigt trevligt! Och ska kika på hennes blogg:-). PS Tulpanerna är verkligen jättevackra!

Desiree said...

Saltis, det var underbart att få träffa Linnea. Vi hade så mycket att prata om! Skitkul att ses och nästa gång vi ses blir det i Alabama om någon månad. Ska bli jättekul :-)
Kram!

Anne-Marie, tack så mycket. Roligt att mina bilder kan bidra med lite tulpanfröjd för ögat iallafall. Ja det var inte helt lätt att hitta fina buketter med tulpaner i Alabama. Här är däremot utbudet enormt så det är en glädje att kunna frossa i tulpanerna. Lite kompensation för att våren dröjer.
KRam!

Eleonor, ja det var jättekul och du har sååå rätt i att Linnea är världens gulligaste och super snäll. Tack för ditt svar på alla mina nyfikna frågor. Kul att ni träffades via nätet. Jag har flera vänner som träffats på det sättet. Det är fantastiskt hur man kan få de mest underbara vänner och hitta kärleken i livet genom nätet.
Kram!

Monica, tack, vi hade en underbar fika tillsammans och sååå otroligt mycket att prata om.
Kram!