Sunday, June 19, 2011

Rain and Vodou

Yesterday it rained all day long!It was cold, wet and windy. Totally awful weather to be outside in so we stayed indoors. It turned out to be a perfect day to go and see an exhibition at the musum of antrophology that I had wanted to see about Vodou. It was really interessting. Vodou is not about sticking needles into dolls as you might think at first even if it is often portraied like that in movies. It is quite a complex mix of African religions with catholisism. I felt I learnt a lot about both Vodou and got a great introduction into the history of Haiti where Vodou is mainly practised.

Today the rain has continued on and off. I had difficulty this morning trying to decide wether to take my bike or play it safe and take the subway. In the end I took the bike and now I just hope and keep my fingers crossed that I will not get all wet on my way home. The rain was pouring down outside just a few minutes ago but now it stopped and the sun is shining. What everyone is talking about now is what the weather will be like for midsummer which is Friday this week. We are heading south on Thursday to Öland (an island located off the eastern Swedish coast). We will be celebrating midsummer with friends there at their summer cabin. We have been there once before and it is a great place. You got the ocean on walking distance and it is just beautiful. Hopefully the weather will be nice so that we can sit outside and enjoy the day and evening.

Stockholm, Sweden Weather

Save This Location

Updated: Jun 19, 2011, 12:50pm Local Time

RefreshUPDATE DATA
TodayJun 19Mon20Tue21Wed22Thu23
Heavy RainLight RainPartly CloudyPartly CloudyScattered Showers
Heavy RainLight RainPartly CloudyPartly CloudyScattered Showers
61°F66°71°69°68°
HighHighHighHighHigh
53°53°53°54°54°
LowLowLowLowLow
Chance of Rain:
80%
Chance of Rain:
60%
Chance of Precip:
20%
Chance of Precip:
20%
Chance of Rain:
30%
This is pretty much typical Swedish summer. A few showers and then some sunshine. These temperatures are also pretty standard summertime temperatures. The forecast also keeps changing from day to day. Right now it cleared up and looks really nice outside again.

8 comments:

Charlie sa ... said...

Vi hade nyss en regnvecka och då är det perfekt att tex gå på en utställning. Den ni såg verkar mycket bra! Stockholm har fina museum, ofta med schyssta shoppar och fik i trevliga miljöer.

Öland!! Underbart! Håller tummarna att vädret blir ok. Jag har alltid velat åka dit. Det står på min bucketlist ;)

Kram!

Elisabeth said...

Jag hade ingen aning om att det fanns ett museum of anthropology i Sthlm! Och jag är en antropolog! Fast jag antar att det är för att jag är helt utbildad utomlands och inte har värst bra koll på vad som finns i Sthlm!

Jag kan dock rekommendera en bok om just Haiti, voodoo, and zombies: Wade Davis' Passage of Darkness: the Ethnobiology of the Haitian Zombie. Davis skrev också The Serpent and the Rainbow (också en film), men Passage of Darkness är hans "real" etnografi.

Öland låter trevligt! Jag har varit där några gånger och det är mycket fint där tycker jag.

Desiree said...

Lotta, jag gillar Stockholm just för att det alltid finns något att gå och se och göra även regniga dagar. Kulturutbudet som finns här är något jag saknade i Birmingham, Alabama. Öland är fint men ska jag välja bland Öland eller Gotland så gillar jag Gotland snäppet bättre.
Kram!

Elisabeth, åh tack så mycket för boktipset. Låter jättespännande. Jag ska kolla efter boken på Adlibris som har ett jättebra sortiment och beställa. Det finns ändå en mysik över vodou som attraherar mig.
KKram!

Annika said...

Vodoo är verkligen intressant, och jag förstår att det var en bra utställning.
Vädret är typiskt svenskt sommarväder...Bara det inte regnar konstant i flera veckor får man vara glad...
Öland---underbart!
Men precis som du älskar jag Gotland mer!
Kram!!

Desiree said...

Annika, ja bara det inte regnar konstant så är jag också nöjd. Någon dag eller lite skurar här och där får man ta. Nu är det ok igen. Jag tror jag ska beställa den där vodou boken och läsa på lite mer :-)
Kram!

Petchie75 said...

Ha ha, jag såg precis på en av Os spanska kompisars Facebook status att hon ska till Berlin och hon kunde inte fatta att väderleksprognosen för hela veckan var typ 20 grader och regn. jag skrev följande meddelande till henne: "Welcome to northern Europe in the summer" :D
Här skiner faktiskt solen idag men det har varit en regnig period sedan jag kom tillbaka förra onsdagen. Och ja, jag tycker det är lite roligt att den senaste veckan har de svenska tidningarna varit fulla med artiklar "Här skiner solen på midsommar" ;-) Men jag hoppas verkligen att ni får en jättefin midsommar på Öland!!! NÄr firade du midsommar i Sverige senast?
KRAM!

Eleonor i Nashville said...

Jag vill kanna av en kall sommar!!!! Jag brinner nasta upp har i sodern..

De som gifter sig bor i Bowling Green KY och det ligger 1 timme fran oss sa det ar ju ganska nara med tanke pa avstanden har!! =)

Kram

Anonymous said...

If you want to obtain a great deаl fгom this post then you have to aρply
such stratеgies tο yоuг won web site.


Feel free to visіt my web ѕіte; näѕрlаstiκ ::
:
: