Friday, January 21, 2011

Fredagstema- Bästa egenskapen...

Höll nästan på att glömma fredagstemat men har defintivt inte glömt att det är fredag. Dagens fredagstema från Maisoui är:Bästa egenskapen hos make/syskon/vän.

Jag har valt att ta bästa egenskapen hos min Calle. Han har till att börja med många otroligt bra egenskaper. Han är generös och mycket omtänksam. Han visar ständigt att han bryr sig och älskar mig genom alla de små saker i vardagen han gör för mig. Han kan komma hem med en bukett tulpaner mitt i veckan en vanlig dag bara för att han vet att det kommer att göra mig otroligt glad eller komma och hämta mig någonstanns så att jag ska slippa åka sent på kvällen och ta extra tid bara för att komma hem. Han är tålmodig och har fötterna på jorden. Han är otroligt sansad och grips inte av panik som jag själv kan göra. Min klippa, min stöttesten och min allra bästa vän. Jag är så otroligt glad över att få dela mitt liv med honom.
Han är världens bästa make.

Friday gott folk! Sååå underbart. I loooove Fridays :-)
Hela goa helgen ligger framför en och bara väntar. Imorgon ryktas det om att det till och med ska bli vackert väder med sol! Planer för helgn? Jo på söndagen blir det lite släktträff med fika hos min svägerska. Calle har bjudit dit sina kusiner också med respektive. Det var egentligen tänkt att vi skulle vara här hos oss men sedan beslöt vi att det var bättre att ha det hos svägerskan som har det större. Calles systras döttarar har gjort mig till en favorit. De är så söta och charmiga som man bara kan bli. Lilla Ella och lilla Iris. Vi skojar, busar, leker kuddkrig, kittlas och sedan får de fixa frisyrer så mycket de bara vill med mitt hår. Då Iris mamma har kort hår så tycker hon allt att det är lite extra kul att få fixa med mitt långa hår och sätta upp olika toffsar och annat. Man blir alldeles varm i hjärtat av att vara så omtyckt bland de små.

Annars få vi se vad som händer. Nu ikväll ska jag bara softa i min tv-soffa och njuta av min fredagskväll.

9 comments:

Saltistjejen said...

Vad mysig helg!!!! Härligt nu när ni kan träffa familj och vänner så ofta. Och jag har förstått att C är din klippa i livet. Du lär säkert vara hans pärla! :-) Att komplettera varandra är bra tycker jag. ofta kan det vara bra om man har lite olika egenskaper i ett förhållande om man klarar av att balansera varandra. man ger och tar och det brukar kunna stärka förhållandet mycket.
Kramar till er båda!

Monica said...

Jag tycker det är härligt att läsa när folk uppskattar varandra och är generösa med det. Kul du får vara lektant också som omväxling till jobb och annat, barn är roliga och mycket har de att lära ut:-)

Desiree said...

Saltis, ha ha ja både klippor och pärlor behövs
;-)
Det bästa med att ha flyttat tillbaka är just att man kan träffa familjen mycket oftare. Det är nog den allra störst fördelen. Jag tror också att man behöver någon som kompleterar en själv för att det ska bli en bra balans.
Ha en fin helg.
KRam!

Monica, att vara just generös är en underbar egenskap. Jepp ska bli kul att bli lekmoster imorgon.
Kram och trevlig helg.

Miss Marie said...

Mysigt att kunna träffa familjen ofta! Det saknar jag nu, har inte träffat mina syskonbarn sen oktober! Alldeles för länge...

Vad härligt du skriver om Calle! Jag tror det bästa man kan göra är att gifta sig med sin bästa vän!

Desiree said...

Marie, hoppas att du snart får tillfälle att träffa din familj. Ja att gifta sig med sin bästa vän känns som ett bra val :-)
Trevlig helg.
Kram!

Bejla said...

Ja, ni tycks verkligen komplitera varandra bra och det att vara vänner tycker jag själv är otroligt viktigt i ett förhållande (väl vetande att alla inte har det på samma sätt).
Hoppas ni får en lyckat släktträff imorgon!

Marianne said...

Så fint du skriver om C! Ja, vi som har funnit den typen av män kan verkligen skatta oss lyckliga!

Och ni ska åka till US i april läste jag! Så roligt! Nu kan ni åka och bara njuta, behöver inte tänka på vare sig det ena eller det andra och vad ni vill, utan bara njuta av alla upplevelser.

KRAMAR!

Annika said...

Calle ja!! jag har ju träffat honom och vet att han är ett ESS i leken!!
Det märks så på honom hur mkt han älskar dig!!
Så fint!!!
KRAM!!

Anna, Fair and True said...

Vad fint du skrivit om din man.