Thursday, November 8, 2012

Galleri Fredag

 Fredag redan. Denna vecka har swishat förbi snabbt. Första halvan började i Schweiz and andra halvan avslutades i Sverige. Temat för fredagsgalleriet denna vecka är: Mitt Favoritrum. Det är Victoria i Florida som håller i temat denna månad. Fick fundera lite på vilket rum jag skulle välja. Jag gillar egentligen alla våra rum väldigt mycket i lägenheten i Frösunda. Men ska jag välja ett enda som favoritrum så får det bli det stora rummet med öppen planlösning mellan vardagsrum och matplats. Älskar det för att det är så ljust med alla sina fönster. Det är här jag tillbringar nästan all tid då jag är hemma. Nu under hösten kryper jag gärna upp i soffan och tänder lite ljus. Brukar annars sitta vid matbordet med min dator.

Jag har lite problem för tillfället hemma då jag inte har någon internet uppkoppling. Företaget som sköter bredbandet i vår bostadsrättförening gjode en uppgradering av systemet och nu måste rautern aktiveras och ställas in för att jag ska kunna koppla upp mig. Insåg att jag hade lite problem igår kväll då jag inte hade någon manual till rautern. Har nu printat ut en sådan. Nu när C inte är hemma så måste jag klara mig och lära mig nya saker som att fixa rautern och jag tänkte även göra ett försök att sätta på dubbdäcken på min cykel. Sådant jag annars helst överlåter till C. Men jag får lite nya utmaningar nu när jag bor helt själv. 


 Känns som ett bra och klokt beslut att hyra ut lägenheten och inte sälja allt så som vi gjorde då vi flyttade till USA. 



Konserten var toppen. Vilken kväll. Visar lite bilder i nästa inlägg.

Passar på att önska er alla trevlig helg nu medan jag sitter på jobbet och har uppkoppling. 


13 comments:

Karin said...

Härligt rum, fint ljus!

Desiree said...

Karin, tack.
Trevlig helg.

Taina said...

Åh vad ljust och fint och öppet! Förstår att du tillbringar tid där.

Spännande med lite nya utmaningar. Jag har också fått lära mig en del med tiden och nu kan jag nog fixa det mesta vad gäller uppkopplingar på datorer och TV-apparater. Bättre än J till och med, hahahaha!

Ha en skön och avkopplande helg!

Kramar!

Victoria said...

Ni har verkligen en jättefin lägenhet och det är nog klokt att hyra ut den medan ni är borta!

Jag är säker på att du fixar både routern och dubbdäcken.

Kram och trevlig helg!//Vic

Annika said...

Tycker så mkt om din lgh!!
SÅ FIN!!
OCH ljus.
Klokt att hyra ut den.
Lycka till med routern. Sånt där får mig, Agda, 87, att bli panikslagen.
BUT, you can do it.
hoppas du har krängt på dubbdäcken till cykeln också.
Heja dig.
Ha en superfin helg!!

Annika said...

Ljust, fräscht och smakfullt! Hoppas det går bra med routern och dubbdäcken...

Trevlig helg!

Anna, Fair and True said...

Man behöver bra ljusinsläpp i mörka Norden!

Anne-Marie said...

Ni har en sådan fin lägenhet i Solna. Gillar den väldigt mycket. Att ha ljus är viktigt - även här i norra Kalifornien under vintern. Ser fram emot att läsa litet mer om konserten. :) Trevlig helg! Kram!

Marianne said...

Vilket härligt rum! Förstår att du trivs där med allt ljus som kommer in och med en trevlig och grön utsikt. Ni har fått det jättefint, det känns verkligen hemtrevligt. En vacker dag kanske jag känner samma sak här hemma.

Ja det är en utmaning när man plötsligt måste göra saker själv, som att byta däck. En cykel bör vara lite lättare än en bil i alla fall, det hade jag inte gett mig på.

Jag tycker också det verkar smart att hyra ut den här gången. Särskilt nu när ni har en så fin våning. Vet iofs inte hur er förra var, innan ni flyttade till Alabama, men i alla fall : )

Kramar!

Charlie sa ... said...

Underbar lägenhet! Ljus och fin. Kan tänka mig hur mysigt och skönt det är att sitta där i vardagsrummet och så när och öppet till köket. Lovely!

Roligt att du tyckte om konserten - ser fram emot bilder!!

Ha en jättefin helg

Kram
Lotta

Äventyret framtiden said...

En lägenhet som jag gärna hyrde om jag hade behov av. Ljus, luftig och med hemkänsla.

En fin helg önskas!

Anonymous said...

Vilket ljust & härligt vardagsrum du har!=) /Penny

Desiree said...

Tack så mycket allihop och hoppas att ni har haft en trevlig helg.
Kram!