Sunday, December 23, 2012

GOD JUL


Saknar ni lite julkänsla och behöver en liten dos extra så bjuder resturang Peppar i Stockholm gärna med sig. De har så att det räcker och blir över. När det gäller julkänsla och juldekorationer går de nämligen all in. More is more är vad som gäller här. 

De juldekorerar varje år med nya teman. I år är det stora julbaket som gäller.

I fönstret har de julbak som display. Här hänger Tyska pepparkakshjärtan och lussekatter vackert trädda på snöre.

Här står kakburkarna prydligt uppradade med alla sorters julkakor.

Jag blev inbjuden in i självaste pepparkakshuset. Killen som jobbade i baren såg att jag stod utanför och fotade och frågade om jag ville komma in och fota också vilket jag glatt tackade ja till. När jag kom in här kändes det verkligen som om jag hade klivit in i ett riktigt pepparkakshus.Väldigt coolt!


Det sparas inte på julkänslan eller juldekorationerna här inne som ni kan se. Jag frågade hur länge det tog att pynta varje år. Fyra hela dagar tar det för personalen att få till detta men det tog flera månader att plannera och bestämma tema.


Det hänger glitter och julkulor precis överallt. 

Jag har aldrig varit inne i ett pepparkakshus men när jag befann mig här kände jag mig lite som Alice i Underlandet eller snare i jul-landet. 

Önskar er alla en riktigt GOD JUL!

7 comments:

Suzesan said...

Vad mysigt.

God Jul

Kram
/Susanne

Katarina said...

Vilka stämningsfulla bilder du bjuder på. Jag önskar dig och din familj en skön helg och en God Jul.

Annika said...

DET där är MITT ställe!!
WOW!
Vi ska ju fira jul i Sthlm nästa är, och gissa om jag kommer att gå dit.
I love it-.
Känner mig helt stissig bara jag ser det!!
Ha en God Jul, käraste och bästaste Desiree!!!

Desiree said...

Suzesan, ja väldigt mysigt. God Jul.

Katarina, mycket julkänsla här. Detsamma till dig och familjen din.
Kram!

Annika, du kommer att ÄLSKA detta ställe! Perfekt att gå dit och njuta av ett glas vin eller en god drink efter julshopping.
Varmaste julkramar till dig Annika.

Jane said...

vad mysigt!!! här i Gävle är det inte så mycket julstämning, jag får ta en tur till Stockholm nästa gång. Skulle verkligen älska att få gå on i det där pepparkakshuset och mysa lite,
God jul!
kram!

Christina said...

Så häftigt!!! Mys, mys!
Hoppas ni har en fantastiskt fin jul nu!
Kram!

Anna, Fair and True said...

Hade inte ens hört talas om den affären! Måste kolla in dem någon gång!