Sunday, August 19, 2012

Tillbaka från Gotland

Nu är vi hemma igen efter bröllopet på Fårö/Gotland. Jag insåg igår kväll då vi kommit hem att jag har betydligt mer bilder än vad jag först trodde. Jag har därför valt ut ett litet axplock till idag och men visar lite fler imorgon och berättar mer om bröllopet då också.

Gotland är otroligt vackert. Det är som sagt som att komma utomlands fast ändå vara i Sverige. Fårö tycker jag är speciellt vackert som ligger på den allra nordligaste delen av Gotland. Jag gick ner till stranden en stund på fredagkväll och fick lite fina bilder. Sanden här på stranden var alldeles vit och finkornig. Jättefin sand.

Det har varit bröllop för hela slanten hela helgen. Vi tog som sagt flyget dit på fredag förmiddag och blev sedan upp-plockade med buss tillsammans med de andra gästerna som kommit med färja. När vi hade kommit i ordning i våra stugor så var det grillbuffé på fredag kväll. Lördag bröllop och söndag brunch innan alla började sin resa hemåt. Vi tog flyget även hem. Så smidigt att kunna ta sig till Gotland på det sättet. Billigare än med båten och tar endast 35 minuter i luften.

Lördag förmiddag hade vi tid för lite sigthseeing. Vi åkte ut till rauk-området dit jag och C varit förra året. Det här gamla fina fiskebyn stannade vi till i förra året också. Men det är alltid vackert härute så vi njöt av stenstranden och naturen igen.

Mycket kalksten på Gotland vilket gör att man får en helt annan flora här än på fastlandet. Man hittar en hel del fossil här på denna stenstrand så det är kul att gå runt och plocka upp stenar och försöka hitta fina fossil.

Sist vi var här så hann vi faktiskt inte se alla raukarna så det var kul att vi fick komma bort till ytterligare ett rauk-område som var nytt för oss.Den här rauken ser verkligen ut som en gubbe med en liten rund näsa i profil.

Det kommer som sagt lite mer bilder imorgon och lite mer om bröllopet då jag hunnit kolla lite mer på alla bilder jag tagit. Men det var en otroligt fin strandvigsel och bröllopsfesten var väldigt både kul och lyckad på alla sätt med party långt inpå natten så igår var en ganska trött och seg dag. Men idag känns det mycket bättre. Vi har haft väldigt tur med vädret hela helgen-det hade inte kunna bli bättre väder.

10 comments:

Charlie sa ... said...

Jag har tänkt på er och längtat efter dina bilder!

Det är verkligen vackert. Exotiskt. Jag har en enorm dragning till Gotland och just Fårö. Hela helgen låter helt underbar. Tänk att allt det här är endast 35 min bort med flyg! Fantastiskt. Man skulle i princip kunna klämma in en day trip fast man vill ju njuta ordentligt ;)

Förstår om du fotat mycket - så roligt! Ja, vill så gärna se mer!

Katarina said...

Underbart vackert! Det känns väldigt annorlunda och kargt men så vackert på samma gång! Ser fram emot nästa bild serie. Kram

Annika said...

Desiree!!
För mig för du gärna Fårö bildbomba hela veckan!!
VISA ALLT!!
Jag tycker det är Gotlands LJUVLIGASTE och vackraste plats.
JAG ÄLSKAR den ÖN!!!
Du har fångar stämningen på pricken!!
SÅ vackert!!
Fårö Fårever!!
Härligt!!
KRAM!!

Lisa said...

Magiskt!!! Ser fram emot fler bilder.
Kramar, Lisa

Linda said...

Vad vackert det är!

Jag och famlijen måste ta oss dit. Jag har varit där på klassresa men då såg jag inte riktigt hur fint det var. Kommer bara ihåg att jag tyckte det var såååå roligt med alla kaniner. :)

Kram, kram

Jane said...

Fint! Har aldrig varit på Gotland så jag ser med spänning fram emot dina bilder!

Desiree said...

Lotta, ja det är ju sant att man nästan skulle kunna åka dit över dagen. Har förut bara tagit båten till Gotland men flyget kändes otroligt smidigt. Gotland är alltid underbart vackert. Finns mycket att njuta av där.

Katarina, tack så mycket. Jag gillar det där karga och lite vindpinade. Gillar stenstränderna här på Fårö med alla vackra fossil man kan hitta.
Kramar!

Annika, önskar att jag hade haft mer tid på Gotland för att kunna fota mer av denna vackra ö och dess natur. Nu blev det bröllop för nästan hela slanten men det var ett underbart bröllop och vi hade hur kul som helst.

Lisa, tack.

Linda, då får ta och resa tillbaka och njuta lite mer av ön igen. Hela Gotland är fint men just Fårö är min absoluta favorit del. Så vackert!

Jane, tack. Önskar som sagt att jag kunde bjuda på mer naturbilder men denna gången blev det bröllop. Vi var där förra året och fick njuta av ön. Det finns fler bilder av Gotland i arkivet bland augusti 2011 inläggen.

Christina said...

Så vackert!! Jag vill se mer, mer!!