Saturday, September 3, 2011

Sunny Saturday

A very nice weekend so far. Woke up to clear blue skies and sunshine. It had been raining a bit during the night. Some evidence left on our patio furniture. It has also been a warm weekend (by Swedish means anyway) with about 70F or 21 C. Maybe the last weekend with a summer feeling. I personally wish this would go on. I would love to have another month of August. I don't quite feel prepared for fall yet.

After the usual Saturday duties such as grocery shopping we headed out to my sister in law, Mia and her family. Enhanced the summer feeling by doing some BBQ on on the grill. Picked some apples from the neighbors tree and me and C did an apple pie for dessert.

Today the weather is equally beautiful. Love to see the sun outside my window when I wake up.

6 comments:

Petchie75 said...

Här hade vi också en fin lördag, om än lite för varm - över 30 grader! Och som vanligt blev det åskoväder sent på kvällen och idag är det grått... Härligt med er grillning och äpplepaj!
Hoppas att er söndag blir lika trevlig!
Kram

Charlie sa ... said...

Ja, lite till av sådana här helger tack!

Så pie hos er också ;) you are in good company. Jag har avancerat med valnötter i och så smular jag i lite mandelmassa i smuldegen (hittade mandelmassa i Skandinaviska affären här så nu vill jag använda den ofta)

Det blir såå gott!

Kramar och ha en riktigt skön söndag - tips
är Zetas (www.zetas.nu) el Ulriksdal. Zetas är en pärla med god mat, smlrgåsar och bakverk.

Eleonor i Nashville said...

Frakten kostar inte sa mycket som man tror. Jag koper kuvert pa dollarstore och att skicka en troja kostar $5.20 Och det ar ungefar 30 kronor. NICE!!!

Saltistjejen said...

Härligt! Hoppas ni får en riktigt fin septembermånad! Ibland är september helt underbar i Sverige!
KRAM!

Desiree said...

Petra, det blev en skön söndag. Det har kommit en hel del skurar här under veckan fast mestadels nattetid. Hoppas regnet och åskan såg till att ladda ur så att ni får fint väder igen och lite mer torr luft så att värmen inte blir allt för jobbig. Är det 30 grader och fuktigt ute så är det jobbigt att sova. Hoppas du har någon fläkt iallafall det brukar hjälpa en del.
Kram!

Lotta, ja ha ha jag kunde väl inte motstå lite paj efter att ha läst ditt inlägg. Mmmm låter himla gott med lite mandelmassa i. Mandelmassa gick att hitta ibland på Publix minns jag och det fanns på Whole Foods. Tack för tipsen. Båda ställena har jag varit på men det var ett tag sedan sist så dem besöker jag gärna igen.
Bra att ha lite tips på en lista när man får idé torka ibland på mysiga ställen.
KRam!

Eleonor, ja det var inte mycket alls. Fördelen med kläder är ju att de inte heller väger så himla mycket om man beställer något enstaka plagg och man kan knyckla ned dem i kuvert. Annars har det varit många gånger så att vikten är begränsande just för att frakten kan bli dyrare än varan.
Kram!

Saltis, ja September brukar vara fin. Förra året var det fint även första delen av oktober så vitt jag minns så jag hoppas det blir så i år också.
Kram!

mammaxtre said...

Solen ger energi. Som den soldyrkare jag är älskar jag också att vakna och notera att solen finns utanför fönstret. Underbart!

Ha en fin måndag