Wednesday, August 24, 2011

Movie and Crawfish but not together

This past weekend I rented this movie. I liked it even if it was quite different from most other movies. It is filmed as a documentary. It is about this guy who meets and becomes friends with a young girl (Abby) over Face Book and their friendship also comes to involve the rest of her family. The guy falls in love with Abby's older sister. The whole thing evolves not only to involve friendship only on the computer but also by phone calls and sending letters and packages. All the time we get to follow the guy (Nev) trough his friends that are filming and interviewing him.

It was a good movie, an interesting one and enteretaning one but I would not exactly call it a thriller. It did not really make you sit and watch it with great suspense but rather it awoke curiosity. You wanted to know how it was going to end. This because suddenly something really does not quite add up that the older sister (Megan) has said. Nev starts to unwrap one lie after another and it leads up to something very unexpected.

Yesterday evening we had a crawfish party at my work. Eating crawfish in August is a nice tradition in Sweden. Actually I am really glad they had this crawfish party at my work as it gave me the opportunity to get to eat some this year. So far I just have not had the time or chance to enjoy crawfish. C is going to a crawfish party this Saturday to friends of ours. Of course I got invited as well but I am going to the Dolly Parton concert this Saturday so I would have missed crawfish in August if I had not had the ones I ate yesterday. I did not stay very late but still it felt later than it was as it is starting to get darker in the evenings now. I don't like that at all but for right now it is still pretty good as it does not get dark until around 9 pm. It is mainly when it gets dark before 5 or 6 pm that I find it the most awful.

8 comments:

Miss Marie said...

Kräftor... mmmm! :)

Den där filmen verkar intressant, den ska jag nog hyra nån dag!

Charlie sa ... said...

Intressant film, blir nyfiken på slutet ;)

Ja, kräftor - gott och enkelt att äta det tillsammans.
Det börjar bli något mörkare här på kvällarna. Fortfarande helt ok men senare i höst/vinter är det mörkt vid 5. I know the feeling

Jag tänker inte på det nu, njuter av sköna augusti och ser fram emot en vacker höst :)

Kram!

Annika said...

Filmen låter bra!
Blir nyfiken.
Jag såg "The Help"igår och tyckte så mkt om den!! Den ska du se då den kommer till sve!!
Kräftor är så gott!
Älskar dem!
Ja, hösten här är ju lång och mild, som du vet...
men mörkt är det runt 20 på kvällen nu...och ljusnar gör det kanske vid 6:15...
KRAMAR!!!

Desiree said...

Marie, litet film tips iallfall. Era kräftor som ni fångade själv och kokade måste ju varit supergoda. Inget slår ju något sådant.
Kram

Lotta, mörkt vid fem är ok om det är vinter men här mörknar det ju vid 14:30 i december, inte kul alls. Man känner att dagen är slut redan innan den kommit halvvägs knappt. Men jag hoppas det blir en vacker höst först iallfall.
Kram

Annika,ah så den har kommit som film nu. Kul! Jag har ju läst boken så det skulle vara intressant att se filmen också. Hösten ni har på de bredgrader du bor är ju helt ljuvlig. Då blir det äntligen lite svalt men fortfarande skönt. Höst och vår är ju bästa årstiderna tyckte jag i Alabama.
Kram

Anne said...

Just kräftor är jag personligen inte så förtjust i, men gillar atmosfären och själva grejen med kräftskiva. Åh, så det är nu du ska på Dolly. Jag tror du kommer bli riktigt nöjd. Skulle själv gärna se Dolly, hon känns ju som en världsartist som varit med länge, även om man inte är superintresserad av country tror jag man skulle uppskatta en konsert med henne. KRAM

Charlotta said...

Justdeja, du ska ju på Dolly-konserten! Snällis, ta med dig kameran så vi får se lite bilder! :=)

Desiree said...

Anne, ja det ska bli jättekul att gå och se Dolly. Det ser jag väldigt mycket fram emot.
Kram

Charlotta, ja jag ska se till att ta med kameran och hoppas på att få lite ok bilder.
Kram

Petchie75 said...

Jag vet inte vad jag hade valt - kräftskivor eller DOlly? Är inte särskilt förtjust i kräftor men det är en härlig tradition som jag introducerat många utlänningar till (bl.a när jag var student bjöd vi de utländska studenterna på internationell kräftskriva på nationen) och som jag saknar. O har upplevt en riktig kräftskiva i Sverige och tyckte mycket om det!
Men jag hade nog ändå valt Dolly ;-)
Kram!