Friday, March 30, 2012

Fredagstema

 Hinner faktiskt klämma in sista fredagstemat här från Olgakatt för mars månad. Kort och gott är sista temat "Hemlig Last". Hi hi tror inte min hemliga last är så värst hemlig längre för er som följt bloggen ett tag och lärt känna mig. GLASS är min hemliga last. God glass kan jag bara inte motstå. Jag saknar de Amerikanska glassdiskarna så mycket i Sverige. Saknar min stora favoritglass sort som finns här i USA. East of the Rockies heter den Dreyers som sagt men West of the Rockies och i Alabama heter den Edys. Älskar denna glass. Häromdagen hade jag och C liten glassfest på hotelrummet. Vi lagade en god och enkel middag på campingköket som vi har med oss. Ibland skönt att inte alltid behöva gå ut och äta. Färskpasta med lite tomatsås och en fräsch sallad till middag avslutades med dessa miniförpackningar med Dreyers. Helt klart bästa avslutningen man kan få på en god middag.



Det bästa är som sagt att kunna äta direkt ur den runda pappburken. Fattar inte varför men glass blir ännu godare för mig då jag får äta direkt ur burken och som sagt gärna en rund pappburk. Skeden följer med så bra då den tar sig glsskurva efter glasskurva ur burken på det sättet ;-)


Ha en underbar Fredag!

4 comments:

Karin said...

Trodde först att det var inlägget om vin som var ditt bidrag till fredagstemat och tänkte kommentera att den lasten verkar väldigt hemlig! Samt att bilderna är underbara! Men glass är förstås en minst lika stor frestelse!

Trevlig helg!

Lisa said...

Fantastiskt att få följa er på eran tripp. Har fått åka på många äventyr nu när jag följt er sen Alabamatiden. Undrar om jag kan få "låna" bilden över en dimmig Golden Gate-bro. Min mans svärson har börjat jobba i SF för tre veckor sedan och skulle vara kul att visa den för hans familj här hemma som kommer över sen och bosätter sig där.

Desiree said...

Lisa, visst får du låna bilden. Det går jättebra. Kul att din makes svärson fått jobb i SF som är sådan underbar stad.
Kram!

Karin, hi hi ja glassen är den stora frestelsen.

Gnuttan said...

Det ser ut som det blev en riktig glassfest, med så många lock! Smaskiga smaker hade ni också valt. Nu blev jag riktigt sugen. ;)